پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:39:24 - شنبه 9 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سومین گردهمایی دانش‌آموختگان دانشگاه شهید باهنر
سومین گردهمایی دانش‌آموختگان دانشگاه شهید باهنر، در تالار صبای این دانشگاه با سخنرانی معاون امور پژوهشی و فناوری دانشگاه برگزار شد.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ مریم احتشام‌زاده در این همایش با ارائه گزارش عملکرد حوزه معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه اظهار داشت: برنامه‌های دانشگاه تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، چراکه معتقد هستیم تحقیقات، پل ارتباطی رساندن علم به فناوری است.
وی با بیان اینکه ایجاد فناوری موجب تحقق کارآفرینی و نیز ارتباط  با جامعه در راستای رفع نیازهای متفاوت در حوزه انسانی، صنعتی و … است، تصریح کرد: توسعه مرزهای دانش و تحقیقات بنیادی دارای جایگاه ویژه‌ای در این حوزه است.
وی به بخشی از همکاری‌های علمی و روابط بین‌المللی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: اجرای پروژه‌های مشترک بین ایران و فرانسه در قالب طرح جندی‌شاپور در راستای حمایت‌های متقابل و دعوت از اساتید و متخصصان برجسته بین‌المللی در قالب طرح سیمرغ از جمله این فعالیت‌ها است.
وی افزود: دانشگاه در این بخش از فعالیت‌هایش در تلاش است که با متخصصان کرمانی مقیم خارج از کشور در چارچوب کمیته علمی – آموزشی شورای عالی ارتباط و از وجود آنها بهره گیرد.
احتشام‌زاده گفت: دانشگاه در راستای تجهیز آزمایشگاه مرکزی و سایر آزمایشگاه‌های پژوهشی و تحقیقاتی کاربردی گام‌هایی برداشته است.
وی به ارتباط دانشگاه با دانش‌آموختگان و کارآفرینی اشاره و اظهار کرد: برگزاری نخستین نمایشگاه کار، کارگاه‌های آموزشی کارآفرینی و این گردهمایی از جمله فعالیت‌های دانشگاه برای ارتباط گرفتن با دانش‌آموختگان و کارآفرینان است.
ی ادامه داد: عقد تفاهم‌نامه در زمینه‌های مختلف با جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و نیروی انتظامی استان گوشه‌ای از تلاش این دانشگاه است.
معاون امور پژوهشی دانشگاه به فعالیت‌های انجمن پژوهشگران جوان دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: انعقاد قرارداد ۳۱ طرح پژوهشی ۱۰ میلیون ریالی، خاتمه ۱۰ طرح پژوهشی ۱۰ میلیون ریالی با تلاش دانشجویان تحصیلات تکمیلی و به‌روز رسانی آیین‌نامه حمایت از پایان‌نامه و رساله دکترا از فعالیت‌هایی است که انجمن پژوهشگران جوان به آن پرداخته‌اند.
معاون امور پژوهشی دانشگاه با اشاره به فعالیت‌های انجمن پژوهشگران جوان افزود: این دانشگاه از لحاظ تعداد دانش‌آموختگان نیز رتبه سوم را در بین دانشگاه‌های سراسر کشور دارا است.
وی به اهداف و برنامه‌های پیش روی دانشگاه اشاره کرد و افزود: بین‌المللی شدن، افزایش درآمدهای اختصاصی، افزایش مشارکت بخش خصوصی، ارتباط با دانش‌آموختگان در حوزه‌های مختلف کارآفرینی و… از جمله فعالیت‌های این دانشگاه است.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi