پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:16:35 - دوشنبه 18 اردیبهشت 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:
سند تحول بنیادین چراغ راه برون رفت از چالش‌های نظام آموزشی کشور است/ تهیه نقشه اجرایی سند تحول بنیادین مهمترین برنامه پیش روی آموزش و پرورش استان کرمان است
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه سند تحول بنیادین چراغ راه برون رفت از چالش‌های نظام آموزشی کشور است گفت: تهیه نقشه اجرایی این سند مهمترین برنامه پیش روی آموزش و پرورش استان است.

به گزارش دانشجو آزاد: به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان رضا رضایی در مراسم سپاس معلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم تاکید کرد: تمامی روز ها و ایام هفته روز معلم است و امیدوار که بتوانیم با مهارت آموزی، علم آموزی و آگاهی بخشی به نسل نوجوان و جوان در ساختن نسلی متعهد و کارآمد برای آینده کشور موفق و موید باشیم.

وی خاطر نشان کرد: همه کشورهای توسعه یافته به استعدادهای بالقوه دانش آموزان خود متناسب با نیاز کشور توجه ویژه‌ای دارند و در راستای شکوفایی این استعدادها متناسب با بازار کار و ظرفیت‌های طبیعی و غیر طبیعی کشورشان برنامه‌ریزی کرده‌اند که نتیجه آن توسعه یافتگی است.

رضایی خاطرنشان کرد: اگر نظام ،دولت و مسئولین می‌خواهند در آینده که این دانش‌آموزان به عنوان پدر و مادر در جامعه نقش آفرینی می کنند، موفق باشند باید نگاه ویژه‌ای به آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به شکل‌گیری سازمان ملی کودک در سطح وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش فرزندان ایران اسلامی از بدو تولد تا پایان ۱۸ سالگی به آموزش و پرورش واگذار شده است و امیدواریم که بتوانیم با نقش‌آفرینی خود در راستای تحقق تربیت نسلی متعهد و متفکر برای آینده کشور گام برداریم.

رضا رضایی با بیان اینکه تربیت در دوران کودکی مانند نقشی است که به سنگ می بندد گفت: اگر در دوران ابتدایی به جنبه‌های مختلف اجتماعی، تربیتی و آموزشی دانش آموزان توجه شود برای سال‌های سال بسیاری از مشکلات پیش روی جامعه به ویژه آسیب های اجتماعی به حداقل می رسد.

وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنای تمامی برنامه ها و فعالیت های آموزش و پرورش استان است اظهار کرد: توجه به ساحت های سند تحول بنیادین ضرورتی انکارناپذیر در راستای تربیت نسلی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین در تمامی سطوح آموزش و پرورش مهمترین مطالبه مقام معظم رهبری از وزارت آموزش و پرورش در ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ بود گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در راستای لبیک به مطالبه مقام معظم رهبری از تمامی صاحب نظران، اندیشمندان، اساتید دانشگاه و حوزه و مولفین کتب درسی جهت تدوین نقشه اجرایی سازی سند تحول بنیادین دعوت کرده است و امیدواریم که نقشه اجرایی سازی سند تحول بنیادین در استان کرمان به عنوان پایلوت کشوری طراحی و در اختیار معلمان سراسر کشور قرار گیرد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi