پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:37:45 - دوشنبه 18 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رییس جمهوری تاتارستان بر همکاری علمی با ایران تاکید کرد
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رییس جمهوری تاتارستان بر گسترش همکاری های طرفین در حوزه های مختلف علمی و فناوری تاکید کرد.

به گزارش دانشجو آزاد به نقل از ایرنا؛دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران عصر دیروز یکشنبه در دیدار با دکتر رستم مینیخانوف رییس جمهوری تاتارستان و هیات همراه بود با اشاره به مشترکات فرهنگی و تاریخی دو کشور، بر تقویت مناسبات فناوری تأکید کرد.

ستاری خاطر نشان کرد: همکاری دو کشور بسیار مورد علاقه جمهوری اسلامی ایران است و برای گسترش این همکاری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران به طور کامل آماده ایجاد زمینه های همکاری خواهد بود.

ستاری با اشاره به تحقق مناسبات توافق شده بین ایران و تاتارستان در زمینه های علمی و فناوری به ویژه در حوزه اقتصاد دانش بنیان گفت: طی بازدید هیات تاتارستان از بخش های دولتی و خصوصی، مراکز پژوهشی و پارک فناوری پردیس معاونت علمی، زمینه های همکاری در حوزه فناوری اطلاعات، نانو، لیزر و مواد پیشرفته بررسی شد و امیدواریم همکاری های خوبی در این حوزه ها محقق شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به ظرفیت های گسترده تعاملات علمی و فناوری میان دو کشور ابراز امیدواری کرد؛ دیدارهای بین دو طرف افزایش همکاری ها و مبادلات تجاری میان ایران و کشور روسیه را به دنبال داشته باشد.

رییس جمهوری تاتارستان نیز ضمن ابراز خرسندی از ایجاد زمینه گسترش همکاری ها میان دو کشور ایران و تاتارستان، بر لزوم حفظ اشتراکات و نزدیکی بین دو طرف تأکید کرد و افزود: این اشتراکات در گسترش همکاری های ما در بخش های تجاری، تحقیقاتی، آموزشی فناوری، صنعتی بسیار حائز اهمیت بوده است و امیدواریم بتوانیم این زمینه ها را توسعه دهیم.

وی افزود: در قالب این سفر هیأتی ۴۵ نفره متشکل از فعالان بخش خصوصی و تجاری تاتارستان به ایران آمده اند و به طور کامل آمادگی دارند در پروژه های مختلف مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi