پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:22:57 - جمعه 15 اردیبهشت 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ریگان؛
ریزگردها با اهمال مسئولین به خانه های مردم نفوذ کرده و نفس ها را به شماره انداخته
آسیب ها و خسارات زیست محیطی ریزگردها طی سال های گذشته بر کسی پوشیده نیست و این که مهار ریزگردها یکی از مطالبات بحق مردم به ویژه در شرق استان کرمان و دیگر نقاط کشور بوده است متاسفانه مورد بی توجهی برخی دولتمردان واقع شده و اراده جدی برای مهار آن وجود ندارد.

به گزارش “دانشجوآزاد”  کامران زورانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ریگان سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه این شهرستان بود؛ متن سخنرانی وی به شرح ذیل می باشد:

 

بسمه تعالی

خداوند متعال را شاکرم که امروز شرایطی مهیا شد تا در خدمت شما مردم بزرگوار ریگان باشم. برخود لازم و واجب می‎دانم در ابتدا از امام جمعه محترم و نیز مسئولین بزرگوار ستاد نماز جمعه که این فرصت را در اختیار بنده قرار دادند، تشکر و قدردانی کنم.

اگر کسی به فکر مردم باشد،نمی­تواند در مقابل مسائل دشوار مردم راحت بماند. امام خامنه ای(حفظه الله)

استاندار محترم استان کرمان جناب آقای مهندس رزم حسینی

سلام علیکم

همانطور که مستحضرید انقلاب اسلامی، انقلاب مستضعفین و مظلومان است و پابرهنگان و زاغه نشینان این انقلاب را به سرانجام رسانده اند. یکی از والاترین اهداف انقلاب اسلامی ایران نیز رسیدگی به سختی ها و مشکلات همین قشر از مردم بوده است. آنگونه که بنیان گذار انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره)، می فرمایند:”به مستضعفان و مستمندان و زاغه نشینان که ولی نعمت ما هستند،خدمت کنید”.

مردم مومن و صبور شرق استان کرمان چند سالی است با مشکلاتی دست و پنجه و نرم می کنند که به هیچ وجه زیبنده تلاش ها و مجاهدت هایشان در دوران های مختلف نیست. از مشکل بزرگ هجوم ریزگردها گرفته تا مشکلات مربوط به کمبودآب آشامیدنی در برخی روستاها، بیکاری نیروهای بومی، بهداشت و درمان و از همه بدتر مشکل قطعی های پی در پی آب که اخیرا آرامش را از مردم این دیار صلب کرده و آنها را از ابتدایی ترین نیازهای زندگی محروم ساخته است.

خوب است به این نکته هم توجه کنید که اوضاع کنونی مردم ولایتمدار شرق استان در برخی روستاها بسیار اسف بار است از نبود آب آشامیدنی تا قطعی آب در ۲۴ ساعت، تا نبود راه آسفالته برای برخی روستاها و مشکلات بهداشتی و درمانی و نبود امکانات فرهنگی، ورزشی و رفاهی در خیلی از مناطق و روستاها.

آسیب ها و خسارات زیست محیطی ریزگردها طی سال های گذشته بر کسی پوشیده نیست و این که مهار ریزگردها یکی از مطالبات بحق مردم به ویژه در شرق استان کرمان و دیگر نقاط کشور بوده است متاسفانه مورد بی توجهی برخی دولتمردان واقع شده و اراده جدی برای مهار آن وجود ندارد. پدیده خارجی ریزگردها که با اهمال مسؤولان به خانه‌های مردم نفوذ و در واقع تجاوز کرده است، موجب به خطر افتادن سلامت مردم و وجود بیماری‌های تنفسی، پوستی و… شده و مردم را برای کسب و کار و امرار معاش به مشقت انداخته است.

بعد از گذشت یک‌هزار روز از عمر دولت یازدهم، غرب‌نشینان و جنوبیان برخلاف وعده‌های دولت در این‌زمینه هیچ‌گونه بهبودی در خصوص وضعیت ریزگردها در این مناطق شاهد نبوده‌اند.

امام روح الله(ره) فرمودند روزی که مسئولان اشرافی شوند و خوی اشرافی پیدا کنند به درد مردم نمی‌رسند و در مقابل سفارتخانه‌های اجنبی سر خم می‌کنند؛

آری وقتی اشرافیت نهادینه شود باید هم صاحبان حقوق‌های نجومی ذخایر نظام نامیده شوند، آقای روحانی بزرگترین چالش روزهای پایانی این دولت، بحران بی‌اعتمادی فراگیر مردم نسبت به شما و دولت شما به سبب وعده‌های عمل نشده شماست.

آقای روحانی! در این سه سال و نیم می‌شد به جای مزخرف نامیدن مسکن مهر، بر وعده‌هایتان پایبند می‌ماندید و یک میلیون خانوار چشم انتظار مسکن مهر را خانه‌دار می‌کردید؛ می‌شد به جای تزریق پول‌های کلان به جیب بعضی پزشکان کاسب‌کار به هشدارهای کارشناسان نظام سلامت گوش می‌دادید و پیشگیری را مقدم بر درمان می‌دانستید.

می‌شد به جای اعتماد به شرکت‌های بدعهد خارجی و برخورد گازانبری با دانشجویان معترض به قراردادهای آی‌پی‌سی در برابر وزارت نفت به شرکت‌های داخلی اعتماد می‌کردید؛ می‌شد به جای حذف طرح‌هایی همچون شبنم، کارت سوخت و ایران کد به وعده‌هایتان عمل می‌کردید و به شفاف‌سازی اقتصادی در کشور روی می‌آوردید.

مسئولان باید بدانند دغدغه اصلی مردم؛ معیشت و رفاه آنان است. باید بدانند تنها راه برون رفت از مشکلات کشور نسخه شفابخشی است که رهبر انقلاب تحت عنوان اقتصاد مقاومتی تدوین کرده است. نه مباحثه بی مورد و بی‌فائده با طرف های غربی جهت سرمایه گزاری هایی که فقط منفعتش به جیب خود طرف های غربی می رود نه ملت ایران.

رهبر انقلاب در بیستم فروردین ماه سال قبل هشدار داده بودند: « به طرف مقابل اعتماد نکنید. به لبخند او فریب نخورید. به وعده نقد که می‌دهد-  وعده نقد،نه عمل نقد- اعتماد نکنید. چون وقتی خرش از پل گذشت، بر می‌گردد و به ریش شما می‌خندد! این‌قدر اینها وقیحند.» حالا به این روز رسیدیم؛ به این هشدار رهبر انقلاب رسیدیم؛ دیدم که دشمن بدعهد است، نمی‌شود به آن اعتماد کرد.

جناب آقای روحانی ریاست محترم جمهور برجام تجربه ای شد برای شما و مدعیان سازش با آمریکا و خودتان فهمیدید که سازش با امریکا نه تنها پیشرفتی برای کشور نداشت بلکه در زمینه ی هسته ای که خون دادیم ، شهید دادیم پسرفت هم کرده ایم.

مدیران و مسئولان محترم این را بدانید که راه برون رفت از مشکلات و پیشرفت کشورانقلابی عمل کردن و اتکای به توان داخلی و اعتماد به جوانان است . شاخص های گفتمان انقلاب اسلامی را به کار نگرفته ایم و یا از موضع ضعف وارد شده ایم.

چند نکته هم درباره جریان انقلابی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است:

انقلابی گری یعنی عدالت خواهی، عدالت خواهی یعنی اینکه همان قدر که برایمان برگزاری کنسرت در بالای شهر مهم است حاشیه نشینی هم مهم باشد، عدالت خواهی یعنی همان قدر که پلاسکو برای مانور رسانه ای علیه یک جریان سیاسی خاص مهم است وضعیت اسف بار مردم شهرستان های شرق استان در سیل اخیر و اوضاع نابسامان مردم شهیدپرور ریگان هم مهم باشد، عدالت خواهی یعنی اینکه ما حق داریم سوال بپرسیم که چرا برای واقعه پلاسکو تیم تحقیقات ملی تشکیل می شود ولی برای سانحه قطاری که در آن ۴۰ نفر از هموطنانمان سوختند هیچ اتفاقی نیفتاد و تازه مجلس بعد از کش  و قوس های بسیار وزیر مربوطه را استضیاح کرد، آیا وضعیت شرق استان کرمان نیاز به کمیته تحقیق ملی ندارد، آیا وضعیت نابسامان مردم در همین استان که هر روز بدتر از روز گذشته می شود نیاز به مطالبه عمومی ندارد؟!

انقلابی گری یعنی مبارزه با تبعیض، سوال جدی ما نسل جوان این است که چرا باید یکسری از افراد صرفا به خاطر داشتن قرابت فامیلی یا جناحی مرتکب بزرگترین تخلفات ممکن بشوند و بعد هم از حمایت های ویژه برخوردار باشند.

انقلابی گری یعنی مبارزه با اشرافی گری سوال این است که امروز چنددرصد از مسئولین مانند مردم زندگی میکنند، مانند مردم می پوشند و مانند مردم درد فقر را لمس می کنند؟! به راستی مسئولانی که نگاه‌شان از انقلاب منحرف شده باشد، دید اشرافی‌گری پیدامیکنند و از مردم فاصله می‌گیرند که این فاصله سبب می‌شود نیازهای مردم را فراموش کنند و به منافع و دغدغه‌های مردم توجهی نکنند.

در پایان دوباره از زحمات ستاد نماز جمعه ریگان و امام جمعه این شهر در جهت اجرای فرامین مقام معظم رهبری و دعوت از اینجانب جهت سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تشکر و قدر دانی به عمل می آورم.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi