پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:39:23 - چهارشنبه 24 شهریور 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رژیمی که دستش آلوده به خون انسان‌های بی‌گناه شده لیاقت اداره مراسم حج را ندارد/ لزوم ایجاد سریع‌تر کمیته حقیقت‌یاب اسلامی
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: آل‌سعود دستش به خون هزاران انسان بی‌گناه آلوده است و لیاقت اداره حج را ندارد و نیاز است کمیته‌ای مرکب از همه کشورهای اسلامی برای اداره حج تشکیل شود.

به گزارش “دانشجوآزاد” متین منتظمی دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به  انتشار اسناد محرمانه وزارت بهداشت عربستان در رابطه با کشتار حاجیان کشورهای مختلف در سفر حج، گفت: این آمار نشان می‌دهد ۹۰ هزار حاجی طی ۱۴ سال گذشته به خاطر بی‌کفایتی اداره کنندگان مراسم حج جان باخته‌اند، سال گذشته هم که صحرای منا  قتلگاه هزاران نفر از حاجیان کشورهای مسلمان به خصوص ایران شد و معلوم نیست تاکی قرار است با سکوت مجامع حقوق بشری این وضعیت ادامه پیدا کند.

منتظمی ادامه داد: وقتی ماجرای فاجعه منا را بررسی می‌کنیم و با کسانی که در این حادثه حضور داشته و جان سالم به در برده‌اند صحبت می‌کنیم و به اسنادی که از این حادثه وجود دارد، نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم فاجعه منا نمی‌تواند فقط یک حادثه باشد. امروز دیگر همه بر این اعتقادند که فاجعه منا تعمدی بوده و آل سعود عامل شهادت مظلومانه حاجیان بی‌گناه و مظلوم است.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: از مجامع دروغین حقوق بشری انتظاری نیست، ولی کشورهای اسلامی باید در کنار هم برای مشخص شدن حقیقت پافشاری و تلاش کنند، امروز بهترین راه مشخص شدن حقیقت ماجرای منا تشکیل کمیته حقیقت‌یاب اسلامی است و باید هر چه سریعتر این کمیته تشکیل شود تا پاسخ صدها سوال در رابطه با این ماجرا داده شود.

وی تصریح کرد: رژیم آل‌سعود دستش به خون هزاران کودک، زن و مرد بی‌گناه آلوده است و مسلما این رژیم لیاقت اداره حج را ندارد، اداره حج باید به دست همه مسلمان باشد و نیاز است کمیته‌ای مرکب از همه کشورهای اسلامی برای اداره حج تشکیل شود.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: امیدواریم هرچه زودتر شاهد نابودی آل‌سعود باشیم و ان‌شاءالله این موضوع به زودی محقق خواهد شد و جهان اسلام از شر این «شجره خبیثه ملعونه» خلاص می‌شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi