پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:50:21 - یکشنبه 1 بهمن 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
روایت معلم جهادگر از طعم واقعی محرومیت‌ها در جنوب کرمان
معلم جهادگر و دبیر گروه جهادی سردار شهید حاج‌حسین بادپا در منطقه دهستان اسماعیلی شهرستان جیرفت می‌گوید: به معنای واقعی سختی زندگی آنها را درک کردم، درس خواندن در سرما و گرما زیر درخت، زندگی بدون برق و گاز و حتی بدون آب خیلی سخت است

به گزارش “دانشجوآزاد” در منطقه دهستان اسماعیلی شهرستان جیرفت گروه‌های جهادی خودجوش بسیج دانشجویی استان کرمان در بخش‌های عمرانی، فرهنگی، اقتصادی، بهداشت و درمان در حال فعالیت هستند.

سعادت امیری دبیر گروه جهادی سردار شهید حاج‌حسین بادپا ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: ما از چند سال پیش با تعدادی از گروه‌های جهادی همین منطقه و مناطق دیگر حرکت خود را از شکل پراکنده به حالت متمرکز و هدفمند روی منطقه‌ای ثابت با هدف پیاده‌سازی الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت آغاز کردیم.

وی بیان کرد: بحمدالله تاکنون در دستیابی به هدفمان موفق بودیم، روستاها و دهستان‌های محل فعالیت ما ظرفیت‌های اقتصادی زیادی دارند هم شهرستان جیرفت و هم  دیگر شهرستان‌های جنوب استان کرمان و ما فعالیتمان را در روستا با ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی آن روستا آغاز می‌کنیم.

سعادت ادامه داد: تاکنون چند مدرسه در روستاهای این مناطق از جمله مدرسه عشایری مفتح دو «امام سجاد(ع)» با آمار ۶۰ دانش‌آموزی روستای فتح‌آباد و همچنین مدرسه عشایری حمزه روستای دشت آزادگان با آمار ۵۰ دانش‌آموزی ساخته‌ایم.

دبیر گروه جهادی سردار شهید حاج‌حسین بادپا ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان با اعلام آمادگی هرگونه همکاری با گروه‌های جهادی سراسر کشور با پشتیبانی بسیج دانشجویی در مناطق هدف عنوان کرد: روستاها و دهستان‌ها ظرفیت اقتصادی زیادی دارند اما به دلیل خدمات و امکانات کم، مجبور به جابه‌جایی به سمت شهرهای بزرگ می‌شوند و همین امر موجب بروز مشکلات زیادی در حاشیه شهرها و مراکز آن شده است.

وی با بیان اینکه باید به این روستائیان حق داد چراکه من از زمانی که معلم این مناطق شدم به معنای واقعی سختی زندگی آنها را درک کردم، خاطرنشان کرد: درس خواندن در سرما و گرما زیر درخت و در باد، زندگی بدون برق و گاز و حتی بدون آب خیلی سخت است.

امیری گفت: برنامه آینده گروه‌های جهادی خودجوش مردمی و بسیجی استان و همچنین کشوری به شکل متمرکز و هدفمند برای موفقیت در بخش‌های عمرانی، فرهنگی، اقتصادی، بهداشت و درمان به شکل کلی است و طبق نقشه راه در این منطقه برای بخش‌های دیگر نیز برنامه داریم.

دبیر گروه جهادی سردار شهید حاج‌حسین بادپا ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان از سپاه و بسیج دانشجویی مرکز کرمان تشکر کرد و افزود: آنها از همان ابتدا در فعالیت ما کمک‌های زیادی کرده‌اند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi