پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:30:46 - سه شنبه 14 اردیبهشت 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
روان‌آب سرگردان در انتظار تدبیر مسئولین شهرداری/ ورودی دانشگاه باهنر آبگیری برای پرندگان مهاجر
بعد از بارش باران چند روز اخیر ورودی دو دانشگاه بزرگ کرمان یعنی دانشگاه شهید باهنر و دانشگاه پیام نورکرمان که ماهها تخریب شده، رودخانه عظیمی شکل گرفته است.

به گزارش “دانشجوآزاد” انگار داستان همیشگی آب گرفتگی معابر بعد از یک بارندگی شدید در استان کرمان تمامی ندارد. به دلیل زیرساختهای نامناسب آب و فاضلاب شهری مردم دیار کریمان به جای شادمانی از نعمت الهی بارندگی باید نگران عبورو مرور در سطح شهر بعد از بارش باران باشند.

این موضوع گریبان گیر دانشجویان و اساتید دانشگاهها نیز شده است به طوریکه بعد از بارش باران چند روز اخیر ورودی دو دانشگاه بزرگ کرمان یعنی دانشگاه شهید باهنر و دانشگاه پیام نورکرمان که ماهها به علت نامعلومی تخریب شده ، دو دریاچه شهری ایجاد شده است!

بزرگی دریاچه ها و تماس های مکرر دانشجویان این اقبال را به ما داد که به سمت این پدیده های طبیعی روانه شویم.

دانشجویان هر یک به سختی از این دریاچه عبور می کردند و با گلایه سخن می گفتند ، یکی از دانشجوان این دانشگاه در این رابطه به ” دانشجو آزاد ” گفت: برخی از دانشجویان دانشگاه باهنر به عنوان پروژه درسی روی مساله “رواناب سرگردان” کار کردند و وقتی برای انجام پژوهش خود به شهرداری مراجعه می کنند، کارمندان شهرداری و کارشناسان خبره آنها، پا روی پا چرخانده و به حرفهای دانشجو و به ریش استاد می خندند! که این چه موضوعی است که کار می کنید! و اظهار می دارند که این پروژه در شهر ما موضوعیت ندارد چون هیچ جای شهر آب گرفتگی و سد معبر وجود ندارد!

یکی دیگر از دانشجویان عنوان کرد: روزانه حداقل ۳۰۰دستگاه خودروی دانشجویان و اساتید باید از این مسیر عبور کند و گذر از این چاله ها خساراتی را به ماشین ها وارد می کند اگر هزینه صدمه به این ماشین ها را به طور متوسط روزانه ۵۰۰۰ تومان در نظر بگیریم؛ ببینید سر جمع استهلاک این ماشین ها چقدر می شود و مقایسه کنید با عوارضی که سالانه شهرداری از شهروندان می گیرد!

photo_2016-05-02_21-51-26

در همین حین یکی از اساتید دانشگاه باهنر که به آهستگی ماشینش را از دریاچه! عبور می داد در رابطه با این آبگرفتگی توضیح داد: می دانید انسان برای هر کاری باید سختی بکشد اساتید دانشگاه نیز از این امر مستثنی نیستند؛ اساتید بایستی برای طی مراتب علمی و دستیابی به پیشرفت ها هر روز مسیرهای صعب العبوری را طی کنند تا به موفقیت دست یابند؛ خلاصه اینکه تا ما بخواهیم به دانشگاه بیاییم باید از دو سه تا رودخانه عبور کنیم و شهرداری اعلام کرده رودخانه ها خودشان کم کم تبخیر می شوند!

این استاد دانشگاه ادامه داد: همانطور که ملاحظه می کنید ابتدای بلوار صبا که ورودی دانشگاه باهنر و پیام نور است این روزها به مسیر مالروی بسیار صعب العبوری تبدیل شده که به جای محل عبور و مرور ماشین ها ، آبگیری برای پرندگان مهاجر شده است.

photo_2016-05-02_21-51-23

پس از شنیدن اظهارات دانشجویان و اساتید با معاونت امور شهری استاندار تماس گرفتیم، وی ضمن ابراز بی اطلاعی از این ماجرا قول پیگیری مشکل را داد و چندی بعد از دفتر معاون شهری استانداری در تماس با دفتر پایگاه خبری دانشجوآزاد اظهار داشت: وقتی آب جمع می شود محل آب گرفتگی نشست می کند که بسیار خطرناک و دردسرساز است آیا مشکل اینگونه است که ما پیگیری کنیم تا آب را هدایت کنند!

مساله جالب توجه این است که بعد از گذشت دو روز از بارندگی و آب گرفتگی معابر مسئولین امور شهری هنوز اطلاعی از وضعیت شهر ندارند!

وی با تشریح دلایل کندن آسفالت ابتدای بلوار صبا ادامه داد: این پروژه یک طرح ترافیکی است که اهالی شهرک هشت بهشت مانع از اجرای آن شدند و باعث ایجاد مشکل شده است و جهت آبگرفتگی به شهردار منطقه تذکر دادیم و قرار شد بررسی کنند و نسبت به رفع آن در حد بضاعت اقدام کنند.

این مساله در حالی دانشجویان و اساتیدی کرمانی را درگیر کرده است  که براساس اعلام مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان شرایط ناپایدار جوی تا پایان این هفته در استان ادامه دارد؛ براین اساس افزایش ابر، رگبارهای پراکنده به طور متناوب و وزش باد نسبتا شدید برای برخی مناطق استان پیش بینی می شود.

البته این مورد تنها نمونه آبگرفتگی در شهر نیست و بسیاری از خیابانهای شهر کرمان با اندک بارانی به تبدیل به دریاچه هایی می شوند که ماشینها شناوران این دریاچه ها هستند، منتظریم مسئولین امور شهری پس اقدامات بسیار به جا از جمله پروژه های تقاطع غیر همسطح به این معضل نیز رسیدگی کنند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi