پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:50:59 - دوشنبه 17 اسفند 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رفع نیاز ۱/۵ درصد جامعه با هزینه میلیاردی در شرایط تعطیلی کارخانه ها
عضو هیات علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمان گفت: در شرایط فعلی به دلیل تحریمها و همچنین برخی سوءمدیریتها کارخانجات صنعتی بسیاری تعطیل شده اند و اوضاع بحرانی اشتغال را وخیم تر کرده است پس بهتر است دولتمردان ما اولویتها را براساس نیازهای مردم قرار دهند نه نیاز عده ای خاص.

محمدجواد افشاری نژاد در گفتگو با “دانشجوآزاد” در رابطه با شرایط پساتحریم گفت: آنچه که به نظر می رسد ما یک منظر روشنی از پساتحریم احساس نمی کنیم چون متاسفانه کشورهای غربی به خصوص آمریکا در شرایط کنونی بهانه هایی برای این مساله ایجاد می کنند که از زیر بار تعهداتشان شانه خالی کنند.

دکترای مدیریت استراتژیک و عضو هیات علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمان افزود: اگر تعهدات غربی ها عملیاتی شود امید است در عرصه های مختلف پیشرفتهایی داشته باشیم اما تاکید بر این نکته ضروریست که دولتمردان و مسئولین کشور بدانند تنها راه تحول در اوضاع نگاه به درون و اقتصاد مقاومتی است.

وی با تاکید بر تعیین اولویت های اصلی کشور توسط مسئولین امر اظهار داشت: اولویت اصلی جامعه امروز ما بحث معیشت، اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان است اما می بینیم که در جریان سفر رئیس جمهور به فرانسه قرارداد خرید ۱۱۴ هواپیمای ایرباس امضا می شود و این در حالی است که طی ۳ سال گذشته ایرباس حتی نتوانسته بود یک شرکت هواپیمایی برای  فروش این محصولش جذب نماید.

افشاری نژاد ادامه داد: در ایران تنها ۳ درصد مردم هواپیما سوار هستند که از این میزان، ۱/۵درصد را مسئولین کشور از ریاست جمهوری و و وزرا و نمایندگان مجلس و… تشکیل می دهند پس این قرارداد سنگین تنها برای رفع نیاز ۱/۵ درصد از افراد جامعه ماست.

عضو هیات علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمان عنوان کرد: در شرایط فعلی به دلیل تحریمها و همچنین برخی سوءمدیریتها کارخانجات صنعتی بسیاری تعطیل شده اند و اوضاع بحرانی اشتغال را وخیم تر کرده است پس بهتر است دولتمردان ما اولویتها را براساس نیازهای مردم قرار دهند نه نیاز عده ای خاص.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا مسئولین و دولتمردان بایستی پاسخگوی تصمیمات خود در برابر مردم بخصوص قشر دانشگاهی باشند و پول بیت المال را در جای مناسب خرج کنند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi