پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:12:15 - شنبه 10 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رتبه برتر قبولی دانشجویان دانشگاه آزاد بردسیر در مقطع دکتری ادبیات فارسی
معاون آموزشی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر خبر داد:دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، رتبه برتر قبولی دانشجویان خود در مقطع دکتری ادبیات فارسی را کسب کرد.

به گزارش “دانشجو آزاد؛ معاون آموزشی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر از قبولی هفت دانشجوی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی این دانشگاه در مقطع دکتری تخصصی خبرداد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، رتبه برتر قبولی دانشجویان خود در مقطع دکتری ادبیات فارسی را کسب کرد.

دکتر هوشمند اسفندیار پور به پتانسیل های گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر اشاره کرد و افزود: گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر با حضور ۴ عضو هیات علمی و ۱۰ استاد مدعو به عنوان یکی از معتبرترین  و برترین گروه های آموزشی استان محسوب می گردد.

مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر گفت: رشته زبان و ادبیات فارسی به همراه رشته های کامپیوتر و حسابداری، اولین رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر محسوب می شوند که رشته ادبیات فارسی از سال ۱۳۷۴ در این واحد دایر گردید و امروزه بالغ بر۲۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

اسفندیار پور به علل موفقیت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر اشاره کرد و افزود: به منظور تقویت بیش از پیش بنیه علمی دانشجویان و بنا به صلاحدید گروه و اضافه بر دروس اصلی و تخصصی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر دروس زیبایی شناسی، بلاغت، بررسی متون فنی ادبی و روش تحقیق نیز تدریس می شود.

معاون آموزشی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر به سایر فعالیت های گروه زبان و ادبیات فارسی پرداخت و گفت: برگزاری همایش ها، راه اندازی همایش شعر و ادب دانشگاه، تشویق و ترغیب دانشجویان به داستان نویسی، شعر، نقد و بررسی اشعار نیز از سایر فعالیت های گروه آموزش زبان و ادبیات فارسی است.

وی از پیگیری و تصویب رشته تحصیلی دکتری تخصصی زبان و ادبیات فارسی در این دانشگاه خبرداد و افزود: انتشار مجله علمی «انواع ادبی» نیز به صاحب امتیازی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر در دست پیگیری است.

معاون آموزشی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر،  فردوسی، مولوی، سعدی و حافظ را چهار رکن اصلی ادب فارسی  عنوان کرد و گفت: شاهنامه، مثنوی، گلستان و غزلیات حافظ جزو آثار برجسته جهان به شمار می رود که علاوه بر قرآن و نهج البلاغه باید در هر خانه ایرانی وجود داشته باشند.

مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر با تاکید براینکه توجه به زبان و ادبیات فارسی باعث رشد، غنا و تعالی فرهنگ و ادب در ایران می گردد تصریح کرد: دانشگاهیان و اصحاب فرهنگی باید برای تعالی و رشد بیش از پیش زبان فارسی به عنوان زبان رسمی کشور اهتمام ورزند

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi