پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

4:11:39 - پنجشنبه 23 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
راه یابی تیم ربات امدادگر دانشگاه ولیعصر(عج) به مسابقات بین المللی فیرا کاپ
تیم ربات امدادگر دانشگاه ولیعصر(عج) برای مسابقات بین المللی فیرا کاپ (FIRA cup ) پذیرفته شد.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ خوشبختانه مسئولین امر با توافقی که با فدراسیون جهانی رباتیک داشتند جمهوری اسلامی ایران در سال آینده میلادی، برای اولین بار میزبان مسابقات بین المللی رباتیک فیرا خواهد بود.

این مسابقات فیرا ۲۰۱۵ در کشور کره جنوبی برگزار می شود، برگزاری این رقابت ها در ایران  زمینه ساز ورود تیم های مطرح رباتیک دنیا به کشور و شکل گیری فعالیت های مشترک با دانشگاهها و مراکز علمی دیگر کشورها می شود.

به منظور آماده سازی دانشجویان برای شرکت در مسابقات فیرا ۲۰۱۶، امسال همزمان با برگزاری پنجمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک جام دانشگاه صنعتی امیرکبیر و سومین دوره مسابقات بین المللی هوش مصنوعی جام امیرکبیر، شاهد اجرای اولین دوره مسابقات بین المللی آزاد فیراکاپ ایران (IRAN FIRACup Open ۲۰۱۵) خواهیم بود.

زمان برگزاری این سه رویداد رباتیک  ۲۳ تا ۲۸ آبان ماه می باشد و همزمان با این رقابتها اولین نمایشگاه شرکت های دانش بنیان حوزه رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی نیز در دانشگاه امیرکبیر برپا خواهد شد.

اغلب شرکت کنندگان این مسابقات را دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری تشکیل می دهند که البته در کنار آن، لیگ های دانش آموزی نیز در این رقابتها پیش بینی شده است.

رقابتهای مسابقات امسال جام امیرکبیر در قالب ۱۴ رشته رباتیک و ۷ رشته هوش مصنوعی طراحی شده که چهار لیگ رباتیک ویژه دانش آموزان و ۱۰ لیگ ویژه دانشجویان و متقاضیان آزاد است.

هسته رباتیک VRU  با ارسال گزارش های فنی (TDP) و رزومه خود به مسابقات اتوکاپ امیرکبیر در لیگ ربات های امدادگر زمینی و هوایی توانست از بین ۲۳ تیم ثبت نام کننده مورد پذیرش  ۶ تیم نهایی جهت شرکت در مسابقات قرار بگیرد.

پذیرفته شدن تیم ربات امدادگر دانشگاه ولیعصر(عج) برای مسابقات بین المللی فیرا  کاپ (FIRA cup ) به همه دانشجویان دانشگاه تبریک عرض می نماییم.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi