پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:23:00 - یکشنبه 14 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
راستی‌آزمایی و مشخص کردن جدول زمانی برای لغو تحریم‌ها پذیرفته نیست/مذاکره‌کنندگان حافظ عزت و امنیت کشور باشند
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه هدف اصلی دولت و نظام از مذاکرات لغو تحریم‌ها بوده است، گفت: هرگونه جدول زمانی و راستی‌آزمایی نیز برای لغو تحریم‌ها پذیرفته نیست.

به گزارش “دانشجو آزاد” ؛ رضا نظری دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: در رابطه با بحث هسته‌ای خطوط قرمزی مشخص شده که قطعا ملت زیر بار توافقی که خطوط قرمز را رعایت نکرده باشد، نخواهد رفت.

وی بازید از مراکز و تاسیسات نظامی را از مهم‌ترین خط قرمزهای نظام و ملت دانست و افزود: نخبگان و عناصر سیاسی آگاه باشند که دوران تحمیل گذشته و نباید کسی خیال کند می‌تواند با نادیده گرفتن خطوط قرمز هسته‌ای، مردم و رهبری را در عمل انجام شده قرار دهد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: لغو همه تحریم‌ها آن‌هم در روز امضاء توافق جزو خطوط قرمز اصلی نظام است. مذاکره‌کنندگان توجه داشته باشند، همه تحریم‌ها اعم تحریم‌های دولت و کنگره امریکا، شورای امنیت و اتحادیه اروپا باید در روز امضاء توافق، لغو و نه تعلیق شود. هرگونه جدول زمانی و راستی‌آزمایی نیز برای لغو تحریم‌ها پذیرفته نیست.

نظری با بیان اینکه هدف اصلی دولت و نظام از مذاکرات لغو تحریم‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: پس اگر تحریم‌ها لغو نشوند، توافق اصلا معنایی ندارد. البته دولت هم می‌داند که امریکایی‌ها در صورت شکست مذاکرات به بن بست خواهند رسید در صورتی که دولت گزینه اقتصاد مقاومتی را برای مقابله با حربه تحریم دشمن، در دست دارد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در خاتمه با بیان اینکه عدم توافق بهتر از توافق بد است، گفت: امیدواریم دولت همدلی با ملت را در مذاکرات نشان دهد. از تیم مذاکره کننده نیز می‌خواهیم حافظ عزت و امنیت کشور باشند و با حمایت مردم زیر بار حرف زور نروند.

انتهای پیام/

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi