پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:38:05 - سه شنبه 20 بهمن 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس انجمن حکمت ایران:حدود ۴۰ درصد کتب ابوعلی سینا به چاپ نرسیده است
رئیس انجمن حکمت ایران و استاد سابق دانشگاه شهید بهشتی در رابطه با دسترسی دانشگاهیان با کتب مهم جهانی مربوط به فلسفه گفت: حدود ۴۰ درصد کتاب های ابوعلی سینا، بزرگ ترین فیلسوف اسلامی، هنوز به چاپ نرسیده است.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا:پروفسور غلامرضا اعوانی دوشنبه شب در همایش بررسی نقش استاد شهید مرتضی مطهری در اشاعه حکمت اسلامی در جمع فرهنگیان در سالن شهید مطهری سمنان افزود: در زمان حاضر بسیاری از آثار مهم فلسفی کماکان به چاپ نرسیده است.
وی یکی از اقدامات مهم شهید مطهری را آوردن فلسفه به دانشگاه برشمرد و اظهار داشت: این شهید پنج جلد کتاب در علوم اسلامی فقه، فلسفه، منطق، عرفان اسلامی و کلام اسلامی را برای تدریس در دانشگاه به تحریر درآورده است.
وی جایگاه شهید مطهری را به عنوان عالمی جامع مهم دانست و تصریح کرد : برخی علمای امروز در رشته خاصی تخصص داشته و جامعیت ندارند، جامعیت داشتن در جامعه جهانی امروز بسیار اهمیت دارد.
به گفته این چهره ماندگار فلسفه ، شهید مطهری نقش بیدارکننده را در دوره معاصر دارد.
استاد سابق دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد : اسلام هرگز انحصارطلب نبوده است و همواره انسان را به آموختن علم دعوت می کند و شهید مطهری در این راستا حرکت می کرد، او حقیقت را محدود نمی کرد بلکه به دنبال حقیقت واقعی بود.
اعوانی شهید مطهری را فیلسوف واقعی دانست و خاطرنشان کرد: این عالم بزرگوار حکیم بود و حقیقت را به مبادی الهی ربط می داد و عالم به علوم انسانی و اتفاقات روز دنیا بود.
وی تصریح کرد: شهید مطهری به دلیل تحصیل در حوزه و فعالیت در دانشگاه به طور دقیق کتب مهم فلسفی را تدریس می کرد و در تفهیم و کارآمدی مفاهیم فلسفی بسیار موفق بودند.
وی ادامه داد : ایران وارث یک میراث عظیم حکمتی است و فرهنگ به وسیله آموزش از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود بنایران وظیفه دانشگاه و آموزش و پرورش انتقال این فرهنگ به آیندگان است.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi