پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:09:45 - چهارشنبه 31 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
راهبردی ملی و فراجناحی برای خنثی کردن پازل نابودسازی صنعت هسته ای ایران مورد نیاز است
دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: راهبردی ملی و فراجناحی برای خنثی کردن پازل نابودسازی صنعت هسته ای ایران مورد نیاز است.

سید محمدصادق تقوی در گفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد” در رابطه با جمع بندی نهایی ایران و ۵+۱ گفت: ابتدا لازم می دانم از تیم شجاع و امین و انقلابی مذاکره کننده ایرانی که در مقابل دولت های مستکبری همچون آمریکا، انگلیس و فرانسه با اقتدار و صلابت ایستادگی کردند، تشکر و قدردانی کنم.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: این ایستادگی با پشتوانه مقاومت ملت بزرگ ایران و استفاده از رهنمودهای رهبری بود که پیروزی حق علیه باطل را به ارمغان آوردند و به دنیا ثابت کردند که رمز سربلندی و عزت و پیشرفت یک مملکت توکل، تقوا، تلاش و انسجام و ایستادگی خواهد بود.

این فعال دانشجویی با تاکید بر طی مسیر قانونی در تایید متن برجام اظهار داشت: باید این نکته را متذکر شد که هنوز هیچ سند رسمی و توافقی امضا نشده است و توافق اصولی و نهایی در مسیر قانونی به ثبت و امضای طرفین نرسیده است و رخداد الزام آوری انجام نگرفته است، لذا مسئولین بایستی با جلوگیری از ذوق زدگی و انتقال نا صحیح آن به مردم در همه مراحل آگاهانه اقدام کنند.

ذوق و شوق نا به جا نباید فضا را برای نگاه خردمندانه و بررسی دقیق و قانونی اصول توافق وین غبار آلود کند

وی با اشاره به ذوق زدگی عده ای تصریح کرد: ذوق و شوق نا به جا نباید فضا را برای نگاه خردمندانه و بررسی دقیق و قانونی اصول توافق وین غبار آلود کند بلکه باید در مسیر شفاف سازی اصول و چارچوب های نظام گام به گام قدم برداشت.

تقوی در ادامه گفت: با وجود همین مردم و ایستادگی آنها و بهره بردن از هوش برتر دانشمندان ایرانی و رهنمودهای رهبری توانستیم شادی و شرافت واقعی را با پیشرفت در مسائل هسته ای بدست آوریم و با همین پشتوانه هاست که همیشه پیروز میدان حق علیه باطل بودیم و ان شاءالله خواهیم بود.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمان توضیح داد: دست دادن و گام برداشتن با دشمنان مستکبر ایران اسلامی همچون آمریکا و متحدانش که همیشه در تاریخ چهره ی دشمنی و پلیدی آنها برای همه اهل بصیرت و ملت شریف ایران روشن و مبرهن بوده است ذوق و شوق نخواهد داشت.

این فعال دانشجویی در خصوص رفتارهای برخی افراد بی بصیرت بیان کرد: البته برای برخی که متاسفانه غرب زده هستند و به نوعی خود را روشنفکر میدانند گام برداشتن با این کشورهای مستکبر لذت و افتخار و شادی دارد که ضرر آن را بارها دیده اند از جمله در فتنه ۸۸ ولی نمیخواهند درس عبرت بگیرند و این ها همان اهل بی بصیرت و بی تقوا هستند، که امید است هدایت گردند.

مردم ایران از ورود گام های مذموم و نامیمون و بی خاصیت کشورهای مستکبر به کشور خوشایند نمی شوند

وی عنوان کرد: مردم ایران از ورود گام های مذموم و نامیمون و بی خاصیت کشورهای مستکبر در ایران عزیز،در جایی که متبرک شده با خون و نفس مبارک شهیدان احساس خوشایند و لذت نمیکنند بلکه زمانی احساس رضایت درونی و برونی واقعی را دارند که با بهره گیری از توان داخلی و تکیه برخود و حفظ شعار ما میتوانیم در صحنه های رقابت بین المللی حضور پیدا کنند و نه با تحمیل و محدودیت های ظالمانه مستکبرین جهانی .

محمدصادق تقوی اذعان کرد: در صورت موفقیت ایران در مذاکرات با حفظ خطوط قرمز، این کشور از توان و ظرفیت بالاتری برای تأمین منافع خود در منطقه غرب آسیا برخوردار خواهد شد.

راهبردی ملی و فراجناحی برای خنثی کردن پازل نابودسازی صنعت هسته ای ایران مورد نیاز است

این فعال دانشجویی با اشاره به تبعات عقب نشینی در برابر مستکبران تاکید کرد: در طرف دیگر ماجرا نیز هرگونه عقب‌نشینی که در چارچوب نرمش قهرمانانه تعریف نشود از دستاوردهای صنعت هسته‌ای به معنای گسست هویتی و متزلزل شدن استقلال کشور و نابودی فناوری هسته‌ای است که این امر هزینه‌های زیادی را به کشور و ملت تحمیل می‌کند و زنجیره‌ای تمام ناشدنی از فشارها و عقب‌نشینی‌های دیگر را در پی خواهد داشت و در بعد بین‌المللی نیز سبب تضعیف قدرت نرم، افول جایگاه الهام‌بخش ایران و جولان گفتمان‌های بدلی و تقلبی به‌جای گفتمان ناب انقلاب اسلامی خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: می‌توان گفت مقابله با برنامه‌ریزی و اهداف استراتژیک آمریکا و خنثی کردن پازل نابودسازی صنعت هسته‌ای ایران مستلزم به‌کارگیری راهبردی ملی، دقیق و همه‌جانبه و فراتر از منافع جناحی و گروهی است؛ توجه به فرمایشات و خطوط قرمز مورد تأکید مقام معظم رهبری، این راهبرد دقیق و همه‌جانبه را مشخص و معین می‌سازد.

بر چسب ها: , ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi