پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:30:41 - پنجشنبه 8 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دیدار معاون آموزش و پژوهش وزارت صنعت با رئیس دانشگاه شهید باهنر
دکتر علی اصغر توفیق، معاون آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت، بعد از ظهر امروز، چهارشنبه (۷ مرداد ۹۴) در دفتر ریاست دانشگاه با دکتر فدائی، رئیس دانشگاه شهید باهنر دیدار کرد.

به گزارش “دانشجو آزاد دکتر علی اصغر توفیق، معاون آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت، بعد از ظهر امروز، چهارشنبه (۷ مرداد ۹۴) در دفتر ریاست دانشگاه با دکتر فدائی، رئیس دانشگاه شهید باهنر دیدار کرد.

آقای نوری، مدیر کل آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت، دکتر احتشام زاده، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه، دکتر مولایی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دکتر شیرازی، رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه و تعدادی از استادان و مسئولین دانشگاه در این دیدار حضور داشتند.

در این جلسه، دکتر توفیق در مورد ارتباط صنعت با دانشگاه و مشکلات پیش رو در این راه صحبت کرد و موضوعاتی چون ارتباط صنعت با دانشگاه، منابع مالی فعالیت های آموزشی و پژوهشی، دوره های پسادکتری صنعتی، فرصت های مطالعاتی استادان و … مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

یکی از مباحث مطرح در این جلسه، بررسی طرح دوره های پسا دکتری صنعتی با هدف تقویت توان پژوهشی اعضای هیأت علمی و مهارت آموزی در محیط واقعی بود.
دکتر نوری، مدیر کل آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت، در این باره گفت: به منظور تقویت رابطه دانشگاه و صنعت راهکارهایی درنظر گرفته شده که از آن بین می توان به برگزاری فرصت های مطالعاتی با هدف رفع مشکلات صنعت توسط متخصصین دانشگاهی، دوره های پسا دکتری صنعتی، جهت دهی پایان نامه های دانشجویی به سمت حل مشکل صنعت، هدایت مسیر فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی و فراهم کردن امکان تدریس نخبگان صنعتی در دانشگاه اشاره کرد.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت بخش های خود را موظف کرده که ۳ درصد از منابع داخلی خود را صرف آموزش و پژوهش کنند.

این دیدار تا ساعت ۴ بعدازظهر ادامه داشت و اعضای حاضر در مورد موضوعات مطرح شده به تبادل نظر پرداختند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi