پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:00:25 - یکشنبه 1 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دکتر ۲۷ ساله نمیتواند به ازدواج فکر کند
پزشک ۲۷ ساله نمیتواند به ازدواج فکر کند چون هیچ کس حاضر نیست در روستا زندگی کند.

دانشجو آزاد” به مناسبت زادروز بوعلی سینا به گفتگو با نرجس زارعی یکی از پزشکان موفق در عرصه ی طب پرداخته که در زیر می خوانیم:

در ایران، اول شهریور ماه، همزمان با روز بزرگداشت بوعلی سینا، به پاس تألیفات و خدمات وی به علوم پزشکی و فعالیتش در این رشته، و تجلیل از پزشکان، روز پزشک نام گذاری شده‌است .

بچه که بودیم با کلی ذوق و شوق می گفتیم: در آینده می خواهم دکتر شوم

وقتی از بیشتر دانشجویان پزشکی سوال می شود که چرا رشته پزشکی را انتخاب کردید، می گویند زمانی که بچه بودیم و از ما می پرسیدند که بزرگ شدی می خواهی چکاره شوی با کلی ذوق و شوق و قیافه گرفتن می گفتیم: دکتر.

چقدر مادر و پدرها خوشحال بودند و می گفتند بچه ام خانم دکتر یا آقای دکتر آینده است، بعد از گذشت چند سال و گذراندن دوره دبستان، راهنمایی و اول دبیرستان با کلی هیجان رشته تجربی را انتخاب می کنی و درس خواندن را با تلاش جدی و همت بلند ادامه می دهی و در کنکور شرکت می کنی.

روزی که نتیجه ی کنکور اعلام می شود با خودت می گویی که چه روزهای خوبی در انتظار است

روزی که نتیجه ی کنکور اعلام می شود و به قول معروف شاخ غول را می شکنی و جزو دکتر های آینده می شوی، با خودت می گویی که چه روزهای خوبی در انتظار است.

در ذهن اکثر دانشجویان پزشکی روزهایی نقش بسته است که جدا از خیلی آدمهای عادی می توان به نجات جان یک نفر کمک کرد و کنار دعاهای خیر مردم یک زندگی راحت با درآمد بالا داشت.

بعد از گذراندن چند ترم متوجه می شوی انتظاراتی که از آموزش پزشکی داشتی با شرایط امروز جامعه هیچ تناسبی ندارد

 

بعد از قبولی در دانشگاه و گذراندن چند ترم از تحصیل خود از انتخاب این رشته احساس نارضایتی کرده و معتقدی وقتی وارد دانشگاه می شوی انتظاراتی که از آموزش پزشکی و آینده شغلی خود در ذهن داشتی با شرایط امروز جامعه هیچ تناسبی ندارد.

بعد از گذراندن دوره های سخت و طاقت فرسای پزشکی و آزمون های متعدد حالا این پزشک ۲۶ ساله فارغ التحصیل میشود و باید ۲ سال از عمرش را در روستایی دور افتاده به طبابت بپردازد.

کسی مانع تحصیل لیسانس ها و دکتراهای رشته های دیگر نمیشود ولی پزشکان قبل از گذراندن دوره طرح نمی‌توانند ادامه تحصیل بدهند.

پزشک ۲۷ ساله نمیتواند به ازدواج فکر کند

پزشک ۲۷ ساله نمیتواند به ازدواج فکر کند چون هیچ کس حاضر نیست در روستا زندگی کند، حالا بعد از طرح این پزشک جوان آماده امتحان تخصص میشود، اگرفشار زندگی اجازه داد درس میخواند و دوباره ۴ سال با حقوق ۷۰۰ هزارتومن و کشیک های ۲۰ روز درماه آیا میتواند ازدواج کند.

انتهای پیام/

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi