پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:43:52 - دوشنبه 23 فروردین 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دورهمی دانشجویان در خوابگاه با طعم PES
همیشه در دانشگاه و خوابگاه صحبت از درس و امتحان و کنفرانس و … نیست؛ سرگرمی‌های دانشجویی غالب اوقات فراغت دانشجویان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ گذراندن اوقات فراغت در خوابگاه های دانشجویی به روزهای بلند و بهار و شب های بلند پاییز و زمستان بستگی دارد. فوتبال در زمین چمن دانشگاه، یا در سالن‌های ورزشی، شنا در سالن استخر و استفاده از وسایل بدنسازی از سرگرمی‌های ورزشی دانشجویان است. اما با پیشرفت تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی، دانشجویان نیز به تفریحاتی روی آورده‌اند که هم هیجان بیشتری داشته باشد و هم خستگی کمتر!

نه فقط در خوابگاه‌های دانشجویی بلکه اگر در سرتاسر جامعه اگر چرخی بزنید، وسایل ارتباط جمعی اندرویدی و لب‌تاب‌های کم حجم را می‌بینید که فراگیر شده‎اند و بیشترین جایگاه را در اوقات فراغت عموم پر کرده‌اند.

اما پدیده‌ای که در دانشگاهها جای خود را بین دانشجویان حسابی باز کرده،PES  است؛ بازی کامپیوتری فوتبال که با دسته پلی‌استیشن کار می‌کند و نسخه‌ای جدیدتر از همان FIFA خودمانی است که قبلا در کامپیوتر و پلی‌استیشن بازی می‌شد.

امروزه لیگ‌های PES در بین دانشجویان برقرار می‌شود و حسابی خوابگاههای دانشجویی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ این اما منحصر به خوابگاههای دانشجویی نیست و بازیکن‌ها و لیگ‌های معتبر جهانی در سراسر دنیا به رقابت این مسابقه مهیج و سراسر نشاط انگیز می‌نشینند.

خوابگاههای دانشجویی نیز با الهام از این حرکت جهانی، در مقیاسی کوچکتر و قالبی کاملا دانشجویی و سرگرم‌کننده با یکدیگر رقابت داغ و جذابی می‌کنند.

وارد خوابگاه که می‌شوی، صدای هیاهو به گوش می‌رسد؛ با کمی دقت و پرسان پرسان از این و آن به ورودی سالنی می‌رسی که انگار تاریک است اما هر چند ثانیه یکبار صدای بلند دانشجویان به گوش می‌رسد، انگار دارند فوتبال مهمی تماشا می‌کنند یا شاید هم لیگ جهانی والیبال است!

داخل که می‌شوی جای پا گذاشتن روی زمین نیست، همه دو زانه نشسته اند و زل زده‌اند به تصویر انتهای سالن! بله انگار ویدئو پرژکتور را روی دیوار انداخته‌اند و دارند PES بازی می‌کنند؛ هیجان این بازی برای دانشجویان حاضر در سالن، کمتر از یک بازی مهم فوتبال یا والیبال نیست.

بعد از پایان بازی تازه می فهمید که بازی فینال بوده است و این مسابقات مهیج که از دو هفته پیش در خوابگاه آغاز شده است، بالاخره تمام شد و با مشخص شدن قهرمان، خیال دانشجویان راحت شد.

حال اما تشکل‌های دانشجویی و کانون‌های هنری و فرهنگی در دانشگاه ها متولی برگزاری مسابقاتPES در بین دانشجویان هستند و معمولا به تیم و بازیکنان برگزیده جوایزی را هم اهدا می‌کنند.

دورهمی‌های دانشجویی در خوابگاه ها و سالن‌های ورزشی را نمی‌توان قیمت گذاشت؛ تفریحات سالمی که می‌تواند دانشجویان را برای گذراندن اوقات فراغت دور هم جمع کرده و از تفریحات ناسالم دور کند.

بازی‌های کامپیوتری اما علی رغم هیجان و شوق زایدالوصفی که برای تعقیب شان در میان دانشجویان به راه می‌اندازند، آسیب‌هایی را نیز برای دانشجویان خواهند داشت.

دوری دانشجویان از تحرک و اعتیاد بیش از حد به بازی‌های کامپیوتری که این روزها نسخه اندرویدس آنها به راحتی درتبلت‌های و گوشی‌های دانشجویان وجود دارد، مهمترین آسیب این بازی‌های کامپیوتری است.

روزگار، روزگار تکنولوژی و فناوری است؛ پس برای جانماندن از سایر رقبا، از همین حالا میتوانید به شرکت کنندگان یا برگزارکنندگان مسابقات کامپیوتری دیجتالی در دانشگاهتان بپیوندید.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi