پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

6:49:13 - چهارشنبه 1 مرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دلواپسی های یک بی شناسنامه بیکار
استاندار کرمان در ایده ای توسعه گرایانه و ابتکاری نو طرح “ولایت و توسعه “را مطرح و در کتاب “مثلث توسعه استان کرمان” ضرورت همکاری همه جانبه دولت- مجلس ومردم را مطرح نمود.

استاندار کرمان در ایده ای توسعه گرایانه و ابتکاری نو طرح “ولایت و توسعه “را مطرح و در کتاب “مثلث توسعه استان کرمان” ضرورت همکاری همه جانبه دولت- مجلس ومردم را مطرح نمود.

وی در جهت اجرایی شدن طرح در جلسات متعدد و از جمله گرد همایی ائمه جمعه استان پیگیر اجرایی شدن طرح بوده و هستند.

رزم حسینی در آخرین پیگیریهای خود  در اقدامی حسنه و پس از میهمانی افطاری در استانداری ، جلسه ای با شرکت ۶۶نفر تحت عنوان ” هم اندیشی فعالان سیاسی استان ” تشکیل و ایده  “ولایت و توسعه” را مطرح نمود و  به ضرورت همدلی و وحدت در استان و توسعه همه جانبه استان پرداخت.

از آنجا که اینگونه جلسات با مفهوم واقعی هم اندیشی ؛ همراه با بازبینی و بازنگری شرکت کنندگان مفید به حال استان است لازم است که مدعوین و موضوعات اولین جلسه که بعنوان مقدمه کار تلقی می گردد مورد واکاوی قرار گیرد تا به یاری خداوند متعال قدم های اساسی در مسیر پیشرفت و تحول برداشته شود.

برگزاری اولین جلسه در ماه مبارک رمضان ،ماه عبادت و خودسازی و ارتباط بیشتر با خدا کار پسندیده ای  است زیرا، انتظار میرود که هم اندیشی فعالان سیاسی در ماه عبادت و خودسازی با اخلاص و خدا ترسی بیشتری همراه باشد تا خیر و برکت بدنبال داشته باشد.

هم اندیشی فعالان سیاسی بخودی خود می تواند بسترساز رشد وتحول همه جانبه باشد البته بشرطی که جمع دعوت شده واقعا فعالان سیاسی استان و فراگیر باشند حال آن که از جمع ۶۶ نفره مدعوین حدود ۴۰% از بین کارکنان و مرتبطین با استانداری بودند!

حضور برخی از عناصر مرتبط با فتنه استان هیچ سنخیتی با موضوع هم اندیشی “ولایت و توسعه” ندارد زیرا عناصری که در هشت ماه  فتنه به هیچ وجه به قانون و رهنمود های ولایت اعتنایی نکردند و هنوز هم حاضرنیستند، بپذیرند که خسارات مادی و معنوی زیادی بر کشورتحمیل کردند چگونه می توانند در محور ولایت و توسعه ، هم اندیشی کنند.

هرچند به ظاهر نفراتی که در جلسه فوق الذکر صحبت کردند از نظر تعداد تعادل برقرار بود اما محتوای گفتگوها قابل تامل است و ماهیت افراد و میزان پایبندی واقعی و عملی انان به ولایت و توسعه را نمایان می کند.

واقعا جای تعجب است افرادی به خود اجازه میدهند  مسئولین یک دوره ۸ساله کشور را که به مانند مسولین قبل از خود دارای اشتباهاتی داشتند و در عین حال منشأ خدمات فراوانی نیز  بودند و بارها مورد حمایت و تایید قرار گرفته “بی ریشه”میخواند و احدی هم در جلسه حتی رئیس جلسه کمترین تذکری نمیدهد.

آیا فردی که هنوز دست از ایده نخ نماشده اولویت سیاسی و توسعه سیاسی برنداشته و توسعه سیاسی را بر توسعه اقتصادی مقدم میداند چه کمکی به طرح توسعه اقتصادی و معیشت مردم می نماید.

خروجی جلسه تا چه اندازه مهم و خبر رسانی آن فوری و حیاتی است که روابط عمومی استانداری فردای آن جلسه ای با حضور بیش از صدنفر از صاحبان و نمایندگان  جراید و سایتها تشکیل میدهد.

در اینجا از باب احساس و تکلیف و ضرورت اطلاع رسانی مواردی یادآوری میشود :

۱-جلسه توسط یک مجری منصف و مسلط مدیریت شود و از طرح حاشیه های غیر مرتبط پرهیز و با تعامل از نفرات (فعالان سیاسی )جهت صحبت در چارچوب موضوع دعوت بعمل آید . چنانچه فرد یا افرادی بهر علت از مسیر جلسه خارج شوند از ناحیه ریاست و یا مدیریت جلسه تذکر داده شود .

۲-اخلاق دموکراسی حکم میکند که چنانچه فردی فردی به گروهی توهین نمود به فرد یا افراد مقابل اجازه دفاع داده شود .

جای تعجب است که فردی به تعدادی از حاضرین که در دولتهای قبل در مسولیتهای مختلف توفیق خدمت داشته و بعضی از آنان هنوز در مسولیت هستند توهین مینماید بدون اینکه کمترین عکس العملی از ریاست محترم جلسه نشان داده شود

۳-جای نماینده بسیاری از تشکلهای رسمی و تخصصی استان در بین مدعوین خالی بود که جا دارد در جلسات بعدی این نقصان برطرف گردد.

وقتیکه جلسه هم اندیشی برای موضوع بسیار مهم و سرنوشت ساز “ولایت و توسعه ” تشکیل میشود جا دارد که متخصصین و کارشناسان و خبرگان موضوع هم شرکت کنند که در جلسات بعدی دعوت شوند در هر حال اقدام و ایده مبارکی است و امید است در سایه همدلی ،همراهی و حمایت و تلاش خداپسندانه تر به نتایج مطلوبی برسد .

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi