پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:53:00 - دوشنبه 6 اردیبهشت 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دستاورد برجام غارت اموال ملت شد/ دیپلماسی حقارت تا کی؟!
غارتگری دولت استکباری آمریکا از اموال ملت ایران نتیجه دیپلماسی زانو زده و التماسی است.

ناصر بهروز در گفتگو با خبرنگار “دانشجوآزاد” در رابطه با دیپلماسی زانو زده وزارت خارجه ایران در برابر استکبار گفت: متأسفانه دولتمردان به جای« أَشِدَّاء عَلى الْکفَّارِ رُحمَاء بینهمْ» و موضع گیری سخت در برابر استکبار جهانی و درست‌گویی در برابر ملت ایران، منتقدان داخلی  را به جهنم حواله می دهند و در مقابلِ دشمن و استکبار، محبت را انتخاب کردند؛ که این عملکرد دولتمردان و دستگاه دیپلماسی  در برابر بدعهدی ها  باعث افزایش کارشکنی آمریکایی ها شده است.

وی تصریح کرد: به دلیل حاکم بودن دیپلماسی خنده و زانو زده در مقابل دشمنان، آمریکایی‌ها در آینده بیش از این اموال ملت را به غارت می برند همانطور که در اجرای برجام هیچ چیزی عایدمان نشده است.

بهروز خاطر نشان کرد: از زمان اجرای برجام آمریکایی‌ها، قانون محدود کردن سفر به ایران، عدم اجازه به بانک‌ها برای انجام تراکنش‌های مالی با ایران را اعمال کردند و اینک غارت ۲ میلیارد دلار دیگر از دارایی ایرانیان به بهانه گرفتن غرامت حادثه‌ای که ۳۰ سال پیش در کشوری ثالث رخ داده، همه نشان از تنگ‌ترکردن حلقه محاصره بر ایران را دارد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان گفت: آمریکا در برجام تنها ۳ میلیارد دلار به ایران داده‌، که با صدور حکم دیوان عالی آمریکا علیه ایران ۲میلیارد دلار دارایی بلوکه شده ایران را به غارت بردند و همان را هم پس گرفتند و این نتیجه برجام است!

دولتمردان از غارتگران اموال انتظار حل مشکلات مردم را دارند

وی افزود: در توافق لوزان «اسب زین شده را داده‌ایم و افسار پاره تحویل گرفته‌ایم » و امروز دارایی های کشورمان را به غارت می برند و مسئولان سیاست خارجی و رئیس جمهور همچنان به آمریکا خوشبین است و از غارتگر اموال انتظار حل مشکلات مردم را دارند و  رسانه‌های حامی دولت ترجیح دادند دستبرد ۲ میلیارد دلاری آمریکا به اموال ایران را «سانسور» کنند تا یک بار دیگر و این بار با شدت بیشتر برای آمریکایی‌ها دم تکان دهند.

غارت نتیجه دیپلماسی زانو زده و التماسی است

ناصر بهروز با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در سمنان اظهار داشت: حسن روحانی که در سخنرانی خود در سمنان خواستار توجه به غیرت و تعصب ملی شده بود، ولی ما در مذاکرات دولت یازدهم هیچ تعصب و غیرتی برای دفاع از منافع ملی ندیدیم و حتی دیپلماسی خنده و زانوزده، باعث  پر شدن قلب راکتور اراک  با سیمان شد تا جایی که دارایی های مملکت را به غارت بردند و دولتمردان هیچ غیرتی از خود نشان ندادند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان در رابطه با خوش بینی دولتمردان به آمریکا و عدم توجه شان به فرمایشات مقام معظم رهبری که می فرمایند: “به اینها نمیشود اعتماد کرد؛ اینها کسانی نیستند که حرف راست از دهانشان خارج بشود؛ صداقت در اینها نیست” گفت: آمریکا پس از برجام نه تنها به سمت آشتی با ایران حرکت نکرده، بلکه بیشتر از گذشته در حال تهدید، توهین و چپاول حقوق و اموال و امکانات ملت ایران است که نمونه آن توهین به ظریف در نیویورک بود، کری ترجیح داد به جمع صهیونیست‌ها رفته و علیه مملکت ظریف سخنرانی کند.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور که گفت،« بعد از برجام گشایش های فراوانی انجام شده است»، تصریح کرد: اموال ایران نه تنها آزاد نشد و به قول سیف هیچ اتفاقی نیافتاده است بلکه اموال کشور را به سرقت بردند.

بهروز با تاکید بر آسیب های اجرای برجام در کشور گفت: دولت فعلی با اجرای برجام میلیاردها دلار به کشور آسیب زد مانند انهدام راکتور اراک و خارج کردن سانتریفیوژ ها، اما درآمدهایی از برجام به دست نیامده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان اذعان کرد: با سرقت و غارت اموال مملکت ناکارآمدی دولتمردان در دفاع از امنیت ملی و حراست از منافع جمهوری اسلامی برای همه نشان داده شد و امروز دولتمردان باید به این دست درازی آمریکا پاسخی محکم بدهند که موضع  انفعالی در برابر دشمنان، آنها را حریص خواهد کرد.

وی  ضمن اشاره به سالروز واقعه‌ی طبس افزود: واقعه طبس، ضمن فراهم آوردن اتحاد و یکپارچگی بیشتر نیروهای انقلابی ایران، حقانیت انقلاب اسلامی را در جامعه بین المللی به اثبات رسانید، در جریان این حادثه، چهره دشمن واقعی انقلاب بیش از هر زمانی نمایان تر و الهی بودن انقلاب نیز برای جهانیان روشن شد؛ در حقیقت، خداوند متعال با توفان شن، پرده دیگری از چهره زشت حاکمان واشنگتن را برداشت و تجاوز آشکار و مغایر با قوانین و موازین بین المللی آنان را به نمایش گذاشت.

 

بهروز در پایان خاطرنشان کرد: نگاه ما باید عاشورایی و رو به الطاف الهی باشد چنانکه رهبر معظم انقلاب می‌فرماید: “جوانان عزیز! کشور مال شما است، فردا مال شما است، امروز هم مال شما است؛ بدانید شما اگر در میدان باشید، شما اگر با ایمان به خدا و توکل به خدا حرکت کنید، شما اگر باور به خود داشته باشید، آمریکا و بزرگ‌تر از آمریکا هیچ غلطی نمیتوانند بکنند “.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi