پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:12:42 - دوشنبه 4 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در سال اقتصاد مقاومتی بدلیل واردات بی رویه ۶۴۰۰ واحد صنعتی در کشور تعطیل شد/دانشجویی که مطالبه گری نکند، دانشجوی موردنظر رهبری نیست/استقلال اقتصادی ما بزرگترین ضربه ها را می خورد و ما به دنبال ساخت غسالخانه هستیم
مسئول سازمان بسیج سازندگی کل کشور گفت: در سال اقتصاد مقاومتی بدلیل واردات بی رویه ۶۴۰۰ واحد صنعتی در کشور تعطیل شد.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ مسئول سازمان بسیج سازندگی کل کشور در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان جهادگر؛ سردار عزیزی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: به کرات شاهد بودیم هرگاه مقام معظم رهبری با دانشجویان نشستی داشتند روی موضوع بصیرت، جریان شناسی، دشمن شناسی وحق و باطل شناسی صحبت داشتند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کل کشور در ادامه تشریح کرد: امروز اگر جوانان از این مولفه تعیین کننده فاصله بگیرند چه بسا به سمت انحرافاتی روند که جبرانش ممکن نباشد.

وی افزود: برای درک اهمیت این موضوع، جایگاه بصیرت از دیدگاه مولا علی (ع) را عرض می کنم؛ علی (ع) فرمودند: ارزش انسان وابسته به معرفت و بصیرت است یعنی انسان زمانی ارزش پیدا می کند که دارای معرفت وبصیرت باشد و در صدر اسلام هم بودند کسانیکه به قرآن ایمان داشتند اما بصیرت نداشتند و خیلیاز حوادث صدراسلام از این موضوع نشات گرفته است.

عزیزی با مقایسه شرایط امروز با صدراسلام اظهار داشت: می توان گفت امروز دلیل انحرافات سیاسی واعتقادی به خاطر این است که عده ای نتوانستند در مواقع حساس حرکت همراه بابصیرت داشته باشند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کل کشور با اشاره به خصوصیات مومن واقعی توضیح داد: مومن واقعی باید حقو باطل شناس باشد نه شخص شناس همانطور که امام می فرمایند، ملاک حال فعلی افراد است؛ انسان بی بصیرت عقبه را بررسی می کند و حال فعلی فرد را تشخیص نمی دهد.

وی بیان داشت: بزرگترین وظیف دانشجوی امروز رسیدن به بصیرت اعم از بصیرتِ فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و …است.

سردار عزیز افزود: امروز ما نبرد اقتصادی با دشمن داریم و در این جایگاه اقتصادی اگر مسیر خود را به درستی پیدا نکنیم بی بصیرتی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کل کشور عنوان کرد: ما نباید فقط خود را نظاره گر بدانیم؛ امروز اگر دانشجویان در مسائل اقتصادی، جریانهای پشت صحنه اقتصادی را نشناسند، وزارت نفت ۶۰۰۰ قطعه واردات انجام می دهد.

عزیزی با اشاره به تاکیدات رهبری تشریح کرد: مقام معظم رهبری در این سالها بیشترین توصیه را در زمینه اقتصاد مقاومتی داشتند اما می بینیم که ۶۴۰۰ واحد صنعتی در کشور تعطیل می شود چون واردات بی رویه داریم و تولید صورت نمی گیرد.

وی در ادامه گفت: در سال ۹۳، ۷ میلیارد دلار واردات داشتیم یعنی مرز بحران در سال اقتصاد مقاومتی، بسیجی و دانشجویی که مطالبه گری نکند، دانشجوی موردنظر رهبری و امام (ره) نیست.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کل کشور افزود: در مقطع حساس امروزی باید به خوبی تحرکات دشمن را رصد کنیم؛ در حال حاضر یک جریان خزنده می خواهد نیروی فعال جامعه را به سمت انزوا بکشد، چرا روح مطالبه گری از دانشجویان کنار رفته؟

ابراهیم عزیزی در خصوص وظایف گروهای جهادی خاطرنشان کرد: اگر گروههای جهادی احساس نکنند باید در اقتصاد مقاومتی نقش داشته باشند، حرکتشان بی بصیرت است.

وی در پایان عنوان کرد: استقلال اقتصادی ما بزرگترین ضربه ها را می خورد ولی ما به دنبال ساخت غسالخانه و… هستیم؛ وظیفه دانشجویان این است که درک درستی از شرایط داشته باشند و به افراد آموزش دهند که روی پای خود بایستند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi