پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:37:01 - سه شنبه 11 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در استان ۷ اقلیم بذر و کود از خارج وارد می شود!/ دلالی و واسطه گری دلیل از دست دادن بازارهای هدف است
رئیس دانشکده فنی پسران شهرستان جیرفت گفت:ما در این منطقه همه نوع اقلیمی داریم اما متاسفانه این بذر را با قیمت خیلی گزافی از خارج می آوریم راه حل این است که بذر و سم و کود در داخل کشور تولید شوند تا هزینه تولید کاهش یابد.

احمد بیدشکی در گفتگو با  “دانشجوآزاد”در رابطه با دلیل افزایش محصولات کشاورزی گفت: یکی از مهمترین مولفه های  تاثیر گذار در افزایش هزینه های تولید در زمینه کشاورزی مربوط به بذر و سم و کود می باشد که با تغییر نرخ ارز که حالت افزایش دارد باعث افزایش هزینه تولید می شود.
رئیس دانشکده فنی پسران شهرستان جیرفت افزود: اگر بتوانیم با توجه به اقتصاد مقاومتی سم، بذر و کود را در داخل تولید کنیم هم هزینه تولید کمتر می شود و هم به راحتی دسترسی به بازار با قیمت کمتری ایجاد می شود، در حال حاضر مشکلی که داریم این است که هزینه تولید بالاست و مصرف کننده نمی تواند خریداری کند از آن طرف هم در یک دوره زمانی بسیار کوتاه تولید انبوده است و بازار کشش ندارد و جوابگو نیست.
وی با اشاره به مشکلات صادرات اظهار داشت: بازارهای همجوار ما و بازارهای هدف محصولات مورد نیاز خود را با قیمت کمتری از کشورهای همسایه مثل پاکستان و هند و حوزه قفقاز تهیه می کنند پس محصولات ما به دلیل افزایش هزینه حمل و نقل و جا به جایی به بازارهای هدف نمی رسند.
بیدشکی با بیان اینکه بسته بندی محصولات کشاورزی یکی دیگر از عامل های مشکل ساز است افزود:موضوع دیگر که مد نظر است بحث بسته بندی است بسته بندی ما یک بسته بندی قابل قبولی نیست بحث فراوری محصولات اصلا انجام نمی شود.
وی تشریح کرد: موضوع دیگر بحث دلال و واسطه است که نقش بسیار پررنگی برای خریدن محصول از کشاورز و دادن آن به بازارهای هدف دارد.
رئیس دانشکده فنی پسران شهرستان جیرفت با بیان راه حل هایی برای رفع مشکلات حوزه کشاورزی تصریح کرد:اولین مساله که بسیار کارساز است این است که نهادهای تولید در داخل کشور بدست بیایند چون الان بذر را با قیمت بسیاری بالایی از هلند و کشورهای اروپایی یا آفریقایی وارد می کنیم پس هزینه تولید افزایش می یابد.
احمد بیدشکی ادامه داد: با توجه به اینکه ما در این منطقه همه نوع اقلیمی داریم برخی می گویند منطقه ۷ اقلیم ولی ما می گوییم ۷۰ اقلیم هم داریم اما متاسفانه این بذر را با قیمت خیلی گزافی از خارج می آوریم راه حل این است که بذر و سم و کود در داخل کشور تولید شوند تا هزینه تولید کاهش یابد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی در راستای اقتصاد مقاومتی بحث خرید تضمینی را مطرح می کنند که به نظر بنده بدترین آفت برای کشاورزی ماست که در چند ساله اخیرهم تجربه موفقی نبود.
انتهای پیام/

بر چسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi