پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:09:41 - یکشنبه 16 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
درصد غنی سازی و اجرای پروتکل الحاقی از نکات قابل تامل بیانیه لوزان است
دبیر جنبش عدالتخواه دانشگاه شهید باهنر کرمان عنوان کرد: درصد غنی سازی و اجرای پروتکل الحاقی از نکات قابل تامل بیانیه لوزان است.

مهدی نیکپور دبیر جنبش عدالتخواه دانشگاه شهید باهنر کرمان در گفتگو با دانشجو آزاد در رابطه با بیانه لوزان گفت: همانطور که گفته شد این یک بیانیه است و توافقی الزام آور نیست اما در همین بیانیه نکاتی قابل تامل است اول اینکه لغو تحریمهای ثانویه مشروط به راستی آزمایی از طرف آژانس انرژی هسته ای شده و همچنین برای لغو تحریمهای اتحادیه اروپا زمان مشخص نشده است.

وی افزود: موضوع دیگر به درصد غنی سازی مربوط می شود، که انتظار می رفت حداقل غنی سازی ۵ درصد را حق ملت ایران بدانند و همچنین در مورد فردو که به مرکز تحقیقاتی تبدیل می شود ما این مرکز تحقیقاتی را در هر دانشگاهی می توانستیم ایجاد کنیم

دبیر جنبش عدالتخواه دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به پذیرش اجرای پروتکل الحاقی تصریح کرد: پذیرش پروتکل الحاقی از جانب تیم مذاکره کننده جای تامل دارد و نمایندگان مجلس بایستی در این مورد تصمیم درستی اتخاذ نمایند.

نیکپور ضمن تشکر از تیم مذاکره کننده عنوان کرد: ظریف و تیم همراه وی در مذاکرات ۱+۵ فشار بسیاری را متحمل شدند و در برابر قدرتهای جهان ایستادند و در حال حاضر نمی توان گفت این بیانیه صد درصد در جهت منافع ما و یا برخلاف منافع ملت بوده است.

وی ادامه داد: برداشتن تحریمها بسیار موثر و نوید بخش است اما نباید تمام امید و آینده خود را به برداشتن تحریمها گره بزنیم بلکه باید با تکیه به توان و تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی به جهانیان ثابت کنیم ایران اسلامی بدون کمک ابرقدرتها نیز قدرتمند و پرتوان به راه خود ادامه می دهد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi