پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

14:51:18 - پنجشنبه 9 شهریور 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان میزبان سمینار احتمال و فرایندهای تصادفی
چهاردهمین سمینار احتمال و فرایندهای تصادفی به میزبانی دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان و با همکاری انجمن آمار ایران آغاز به کار کرد و در حال برگزاری است

به گزارش دانشجو آزاد: 

چهاردهمین سمینار احتمال و فرایندهای تصادفی به میزبانی دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان و با همکاری انجمن آمار ایران، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، مجتمع مس سرچشمه و مرکز شتابدهی شهید ستاری رفسنجان به صورت مجازی در حال برگزاری است.

رئیس انجمن آمار ایران در آیین افتتاحیه این سمینار گفت : چهاردهمین سمینار احتمال و فرآیندهای تصادفی از جمله همایش‌هایی است که انجمن آمار ایران مستقیم در برگزاری آن دخیل است.

عبدالرحمن راسخ، افزود: در سال ۱۴۰۱ یونسکو سال بین‌المللی علوم پایه برای توسعه پایدار را اعلام کرد که قاعدتاً در ایران هم ستادی در این خصوص تشکیل شد و برخی از انجمن‌ها در این ستاد حضور داشتند که انجمن آمار هم در این ستاد فعال بوده و این فعالیت‌ها باعث شد که رتبه انجمن آمار ایران از رتبه B به رتبه A ارتقا یابد.

در ادامه رضا رنجبرکریمی، رئیس دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان نیز در سخنانی گفت: امیدواریم دستاوردهای این سمینار بتواند در کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

سپس دبیر علمی چهاردهمین سمینار احتمال و فرایندهای تصادفی گفت: در این سمینار از میان مقالات ارسال شده ۸۰ مقاله پذیرفته شدند که ۵۸ مقاله به صورت سخنرانی و ۲۲ مقاله به شکل پوستر ارائه خواهند شد.

امید خوارزمی افزود: ۱۱ سخنرانی تخصصی توسط اساتید به نام آمار و احتمال از دانشگاه‌های مختلف کشور و خارج از کشور برگزار می‌شود که چهار سخنرانی توسط اساتید خارجی و بقیه توسط اساتید داخل کشور ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: تمامی مقالات پذیرفته شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه خواهند شد و با رایزنی‌های انجام شده در مجلات معتبر زیر نظر انجمن آمار ایران چاپ می‌شوند.

درپایان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، نیز به معرفی این دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان از بدو تاسیس تاکنون ۱۴ هزار فارغ التحصیل داشته است.

مرتضی جعفرپور با اشاره به اینکه ۶۵۰۰ مقاله از این دانشگاه در مجلات معتبر بین‌المللی چاپ شده، بیان کرد: تعداد ۱۰۴ عنوان کتاب تألیف و ترجمه صورت گرفته و همچنین تا کنون ۹ همایش ملی و بین‌المللی در این دانشگاه برگزار شده است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi