پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:39:39 - جمعه 2 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانشگاه ولیعصر رفسنجان دانشگاه ۲۴ ساله با بیش از ۱۰ هزار دانشجو
بیش از ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه ولیعصر رفسنجان در حال تحصیلند.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ دانشگاه ولی عصر(عج) در سال ۱۳۶۹ تاسیس شد و با پذیرش دانشجو از سال تحصیلی ۷۱-۷۰ فعالیت خود را آغاز کرد. در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰۰ د انشجو در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و د کتری در د انشگاه ولی عصر مشغول به تحصیلند و بیش از ۲۵۰ عضو هیات علمی در مرتبه استادی، دانشیاری، استادیاری و مربی کار تدریس و آموزش دانشجویان را بر عهده دارند.

دانشگاه ولی عصر(عج) شامل شش دانشکده علوم پایه، ریاضی و کامپیوتر، فنی و مهندسی، کشاورزی، ادبیات و اقتصاد و مدیریت است و دانشجویان می توانند در این دانشگاه در رشته هایی چون ریاضی محض، ریاضی کاربردی، آمار، علوم کامپیوتر، مهنـدسی کامپیوتر، فیزیک، ادبیات فارسی، زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، حسابداری، علوم قرآن، مدیریت و حدیث، اقتصاد اسلامی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، باغبانی، خاکشناسی، گیاهپزشکی، زراعت و مهندسی عمران در مقطع کارشناسی، رشته های ریاضی محض گرایشهای جبر، آنالیز و هندسه، ریاضی کاربردی، فیزیک حالت جامد فوتونیک گرایش لیزر، شیمی گرایشهای آلی و تجزیه،‌ زبــــان و ادبیات انگلیسی، حسابداری، مهندسی کشاورزی گرایشهای علوم باغبانی، حشره شناسی، زراعت و خاکشناسی دانشجو می پذیرد.

 

دانشکده های دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان

 

دانشکده علوم پایه

دانشکده ریاضی و کامپیوتر

دانشکده فنی و مهندسی

دانشکده کشاورزی

دانشکده ادبیات

دانشکده اقتصاد و مدیریت

 

 

کتابخانه مرکزی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان

 

 

تاریخچه کتابخانه:

کتابخانه مرکزی همزمان با تاسیس دانشگاه ولی عصر(عج) در سال ۱۳۷۰ با تعداد ۲۰۰۰ کتاب راه اندازی  گردید در حال حاضر ساختمان کتابخانه در محل مجموعه فرهنگی ورزشی شهر رفسنجان موسوم به موزه ریاست جمهوری واقع شده است کتابخانه مرکزی  برحسب نیازهای دانشجویان، استادان  و پژوهشگران نسبت به فرآهم آوری، سازماندهی و آماده سازی منابع اعم از کتاب، نشریه و پایان نامه در رشته های موجود دانشگاه اقدام نموده و در چهارچوب مقررات در دسترس کاربران قرار می دهد. علاوه برآن در سال ۱۳۸۸ یک واحد کتابخانه دانشکده ای با مجموعه ای بالغ بر ۸۰۰۰ کتاب فارسی و لاتین با پوشش موضوعی تمامی رشته در محل دانشکده فنی راه اندازی گردید و در حال حاضر به کلیه اعضای دانشگاه خدمات ارائه می نماید.

دانشگاه ولی‌عصر رفسنجان این دانشگاه فعالیت خود را از سال ۱۳۶۹ شروع کرده است. پردیس دانشگاه در بلوار ولایت در زمینی به مساحت ۵۰۰ هکتار احداث شده است و هم اکنون دارای پنج دانشکدهٔ کشاورزی، علوم، ادبیات و هنر و فنی مهندسی و مجتمع آزمایشگاه ها است.

دانشکده‌ها

دانشگاه هم اکنون دارای شش دانشکده به شرح زیر است:

۱.دانشکده کشاورزی

۲.دانشکده علوم ریاضی که فعلاً در فاز یک ساختمان فنی و مهندسی مستقر است. این دانشکده متشکل از رشته های ریاضی ( در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) ، آمار و علوم کامپیوتر است.

۳.دانشکده فنی و مهندسی

۴.دانشکده ادبیات و علوم انسانی

۵.دانشکده علوم پایه

۶٫دانشکده اقتصاد و مدیریت

به موازات اهداف توسعهٔ دانشگاه و به منظور تربیت نیروی انسانی کارآمد، هم اکنون این دانشگاه دارای چهار دانشکدهٔ ادبیات و علوم انسانی، علوم‌پایه، فنی _ مهندسی و کشاورزی می‌باشد و با بیش از شش هزار دانشجو، در یک رشتهٔ دکترای ریاضی، پنج رشتهٔ کارشناسی‌ارشد ریاضی، فیزیک، مهندسی کشاورزی- خاک‌شناسی، شیمی و زبان و ادبیات قارسی، ۱۳ رشته کارشناسی ریاضی محض، ریاضی کاربردی،فیزیک مهندسی لیزر و اپتیک، فیزیک، علوم کامپیوتر، مهندسی کشاورزی- خاکشناسی، مهندسی کشاورزی-گیاهپزشکی، مهندسی کشاورزی- باغبانی، مهندسی کشاورزی- زراعت، مدیریت صنعتی، حسابداری، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات انگلیسی وتربیت بدنی و مهندسی عمران وعلوم قرآن وحدیث و یک رشته کاردانی علمی- کاربردی نرم‌افزار کامپیوتر به فعالیت آموزشی و پژوهشی خود ادامه می‌دهد.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi