پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:54:49 - پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانشگاه های ایران مهد دین پروری هستند
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی امروز دانشگاه های ما مهد دین پروری هستند، گفت: میزبانی ۱۶ دانشگاه کشور در برپایی جشنواره های فرهنگی و هنری امام رضا(ع) گواه این ادعاست.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا، سید ضیاء هاشمی چهارشنبه شب در مراسم پایانی جشنواره شعر و مشاعره رضوی در بخش دانشگاهی از سیزدهمین دوره جشنواره فرهنگی هنری و بین المللی امام رضا (ع) در بیرجند افزود: دانشگاه بیرجند در برپایی این جشنواره فاخر معنوی سنگ تمام گذاشت.

وی گفت: امروز به ابتکار بنیاد فرهنگی امام رضا(ع) در برپایی جشنواره های فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در اقصی نقاط جهان و بخصوص دانشگاه های ایران شناسایی و معرفی می شوند.

هاشمی افزود: گواه این موضوع برپایی جشنواره های «خانواده و سبک زندگی رضوی»، « جوان، فضای مجازی، رویکرد رضوی»، «شعر و مشاعره رضوی»، «کرسی های آزاداندیشی و مناظره های رضوی»، «اهل بیت و تولید علم» و «از حریم فاطمی تا حریم رضوی» به ترتیب به میزبانی دانشگاه های رازی کرمانشاه، هرمزگان، بیرجند، گیلان، الهیات و معارف اسلامی شیراز و دانشگاه صنعتی قم و نیز چند جشنواره مهم دیگر می باشد.

وی در ادامه گفت: ادبیات و به ویژه شعر فارسی همیشه و همواره با آیین، دین و باورهای آسمانی آدمی در پیوند بوده و امروز نیز شاعران ما بر پایه باوری کهن و ریشه دار به خاستگاه آسمانی شعر و کلام شاعرانه و بویژه شعر آیینی و دینی به تولید محتوا در این حوزه پرداخته اند.

هاشمی همچنین با بیان اینکه امروز این دین نیست که به ما نیاز دارد، بلکه این ما هستیم که نیازمند دین می باشیم، افزود: خداوند خودش دین خود را حفظ می کند و نباید به جوانان القا کرد دین جایگاهی در دانشگاه ها ندارد، بلکه باید این باور را بیش از گذشته تقویت کنیم که دانشگاه ها محل و مرجع معتبری برای ترویج مسائل دینی و اخلاقی هستند.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه این درست نیست دانشجویان هر روز با اتهام و برچسبی جدید محکوم شوند، گفت: باید اصل تنوع و تفاوت در دانشگاه پذیرفته شود و بپذیریم همین تفاوت هاست که زمینه تحول را در دانشگاه ها بوجود می آورند.

هاشمی افزود: شایسته است همگی بتوانیم به نحو مطلوب سبب شکوفایی انگیزه های جدید در محیط دانشگاهی بشویم.

دبیر علمی جشنواره شعر و مشاعره رضوی در بخش دانشگاهی نیز در حاشیه مراسم در خصوص نفرات برتر به خبرنگار ایرنا گفت: برگزیدگان جشنواره در بخش مشاعره به ترتیب سید ابراهیم سربلندی، زهرا معظم، حمید برزگر قهفرخی و محسن کلهر نفرات برتر معرفی شدند.

ابراهیم محمدی افزود: در بخش شعر آزاد نیز به ترتیب پیام جهانگیری، وجیه نوزادی ، توماج نفیسی و الهام عمومی حایز کسب بهترین امتیاز بودند.

وی گفت: در بخش شعر کلاسیک به ترتیب محمد زارعی، علی سلیمانی، نیلوفر بختیاری، حسن روشان، محمد کامرانی، رضا یزدانی، مریم مروج و محمد جواد الهی پور توسط هیات داوران برگزیده شدند.

وی افزود: جشنواره شعر و مشاعره رضوی در بخش دانشگاهی از سیزدهمین دوره جشنواره فرهنگی هنری و بین­المللی امام رضا (ع) با ۱۴ موضوع به صورت متمرکز و با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با مشارکت ۱۲۰ دانشگاه­ از سراسر کشور برگزار شد.

وی اظهار کرد: حمایت از تولید آثار فاخر، پرهیز از سطحی نگری، تلاش در راستای تاثیر گذاری در سبک زندگی اسلامی و تعامل با جامعه دانشجویی در زمینه های مختلف علمی، ادبی و هنری، از اهداف برپایی جشنواره است.

محمدی یادآور شد: ۲۱۰ نفر با ۳۰۰ اثر از دانشگاه های سراسر کشور در این جشنواره شرکت کردند.

 

انتهای پیام /

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi