پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:37:51 - پنجشنبه 8 دی 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانشگاه صداوسیما پشتوانه فکری سازمان صداوسیماست / خبر از یک رشته جدید در این دانشگاه
رئیس دانشگاه صدا و سیما گفت: سازمان صدا و سیما دانشگاه را صرفا یک مرکز تربیت نیروی انسانی نمی‌داند؛ بلکه به عنوان یک مرکز تولید فکر و پشتیانی نظری از سازمان صدا و سیما به آن نگاه می‌کند.

به گزارش دانشجو آزاد:

به مناسبت هفته پژوهش و فناوری تقدیر از استاد پژوهشگر برتر، رونمایی از تازه‌های نشر دانشگاه صداوسیما همچنین معرفی پایان‌نامه‌های برتر با حضور وحید جلیلی قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما، شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صداوسیما و جمعی از اساتید و دانشجویان برگزار شد.


شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما با اشاره به تاسیس معاونت پژوهشی در این دانشگاه گفت: در دوره اخیر، یکی از محور‌های مورد توجه دانشگاه صداوسیما مسئله پژوهش بوده است که در بازنگری ساختار و بازنگری بودجه دانشگاه توسط سازمان صدا و سیما مورد حمایت قرار گرفت.


اسفندیاری ادامه داد: معاونت پژوهشی در دانشگاه صداوسیما به عنوان یک معاونت مستقل نبود، اما پس از تصویب آن و تلاش‌های این معاونت اتفاقات مهمی افتاد که نشان می‌دهد سازمان صدا و سیما دانشگاه را صرفا یک مرکز تربیت نیروی انسانی نمی‌داند بلکه به عنوان یک مرکز تولید فکر و پشتیانی نظری از سازمان صدا و سیما به آن نگاه می‌کند.

رئیس دانشگاه صداوسیما با اشاره به رخداد‌های پژوهشی این دانشگاه گفت: شاهد اخذ مجوز دو نشریه علمی پژوهشی، راه‌اندازی اولین پژوهشکده‌ی دانشگاه همچنین اخذ گرند یا پژوهانه برای اعضای هیئت علمی که تصویب و اجرا شد بودیم. حمایت از اساتید برای شرکت در همایش‌های بین‌المللی در سال‌های اخیر از جمله فعالیت‌های معاونت پژوهش و فناوری است

وی افزود: هر سال یک یا دو مقاله در همایش‌های بین المللی داشتیم و دانشجویان ما نیز افتخاراتی در این زمینه کسب کردند که امروز از آنان تقدیر می‌کنیم.

اسفندیاری با اشاره به همایش‌های مرتبط با رشته‌های تخصصی این دانشگاه تصریح کرد: همایش‌های علمی و ملی با مشارکت اساتید برجسته دیگر دانشگاه‌ها؛ همایش تبلیغات بازرگانی، همایش رسانه و مکتب سلیمانی و نشست‌های دیگری برگزار کردیم.


رئیس دانشگاه صدا و سیما با اشاره به نقش پژوهش در رسانه ادامه داد: در دنیای امروز، رسانه بدون پژوهش امکان ادامه دادن ندارد و تحولات سریع عرصه فناوری این ضرورت را ایجاد می‌کند که ما بیش از پیش به موضوع پژوهش اهمیت دهیم.

وی با اشاره به رونمایی از کتاب فلسفه فیلم افزود: امروز از ۶ جلد کتاب در حوزه فلسفه فیلم رونمایی می‌کنیم که در زمینه تولید دانش‌بومی ترکیب تجربه زیسته با مطالعه نظری و تولید علم بومی پیشگام است. فلسفه فیلم یک موضوع میان رشته‌ای هست و دانشگاه صدا و سیما در این سال‌ها به سمت حمایت از حوزه‌های میان رشته رفته است. رشته‌هایی همچون فلسفه رسانه، دین و رسانه میان رشته هستند. رشته هوش مصنوعی و رسانه  نیز از جمله رشته‌های میان رشته است که برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده تا بتوانیم مجوز آن را بگیریم.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi