پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:45:48 - چهارشنبه 28 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانشگاه تخصصی اهل بیت(ع) راه اندازی می شود
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) از تاسیس دانشگاه تخصصی اهل بیت(ع) خبر داد و گفت: این دانشگاه رشته های بسیاری خواهد داشت و پذیرای دانشجویان مرتبط با اعضای بین المللی مجمع جهانی اهل بیت(ع) است.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا؛  آیت الله محمدحسن اختری در مراسم اختتامیه ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) بدون اشاره به جزییات مربوط به این دانشگاه گفت: مجمع جهانی اهل بیت(ع) بنا دارد تا تشکل های صنفی و حقوقی را تشکیل داده و در همین راستا، مبلغان خود را افزایش دهد.
وی افزود: مبلغان در کشورها باید روزآمد و در حال رشد باشند و لذا سالانه بسته های فرهنگی و کتاب های علمی برای اعضا فرستاده می شود.
اختری با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه کار جهادی گفت: یک نمونه کار جهادی، تامل داشتن و وقت گذاشتن برای عملیاتی کردن تصمیمات است
وی با اشاره به فعالیت های تبلیغی برای معرفی حضرت محمد(ص) در سطح جهان گفت: بیش از ۱۰ کتاب انگلیسی درباره پیامبر اکرم(ص) تدوین شده و باید در سریع ترین فرصت در آمریکا و اروپا به چاپ رسیده و منتشر شود.
اختری از غدیر به عنوان یکی از ظرفیت های شیعه برای جذب افراد به مکتب تشیع یاد کرد و گفت: مبلغان باید رسالت غدیر را به مردم کشورهای خود رسانده و آنان را نسبت به حقایق امامت آشنا کنند.
وی افزود: اربعین حسینی نیز یکی از بهترین فرصت های شیعه است که می توان در میان زائران میلیونی امام حسین(ع) در کربلا، به تبلیغ و روشنگری شیعیان پرداخت.
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر اهمیت پرداختن به مساله مهدویت در سطح بین المللی به ویژه در کشورهای اروپا و آمریکا گفت: رهبر معظم انقلاب در نامه ای که به جوانان اروپا و شمال آمریکا نوشتند، به آنان نوید آینده عاری از ظلم را دادند.

* گزارشی از اختتامیه ششمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع)
در مراسم اختتامیه دیشب سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای در سخنانی گفت: قدرت «نه» گفتن مهمترین سلاح جمهوری اسلامی ایران در مقابل ابرقدرت ها بود که برگرفته از مکتب اهل بیت و شهادت طلبی سیدالشهدا(ع) است.
محمدباقر قالیباف شهردار تهران سخنران دیگر این مراسم بود که گفت: انسان مومن فقط ایمان به خدا برایش کافی نیست و کفر به طاغوت را هم لازم دارد و این ویژگی مومن، بدل و جایگزینی ندارد. چون روح مبارزه و قیام در اسلام نهفته است و اسلام انقلابی نقطه مقابل اسلام عافیت طلب است.
به گزارش ایرنا همچنین در این مراسم با حضور آیت الله محمدعلی تسخیری مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام ، آیت الله محمدحسن اختری، آیت الله مجتهد شبستری رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت، سیدعباس عراقچی، محمدباقر قالیباف، حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب رییس دانشگاه ادیان و مذاهب، از برخی اعضای مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به عنوان شخصیت هایی که با روحیه جهادی فعالیت می کنند، تقدیر شد.
«علی ابوالخیر» روزنامه نگار و فعال شیعی از مصر، «شیخ تیجان سیلا» مبلغ شیعی از سریلانکا، «سید ایمن زیتون» فعال اجتماعی و محقق از سوریه، «سید محمد الحیدری» رییس واحد عقیدتی سیاسی نیروهای حشد الشعبی از عراق و «شیخ تیجان سیلا» رهبر جمعیت شیعیان در سیرالئون از جمله تجلیل شدگان بودند.
از دیگر مدیران جهادی که در این مراسم تجلیل شدند، می توان به «قدیر آکارایی» نماینده رییس موسسه فرهنگی کوثر، «موسی آیدین» رییس موسسه فرهنگی کوثر و رییس موسسه وقف امام علی(ع) از ترکیه، «عمر شهاب» رییس سازمان اهل بیت(ع) از اندونزی و «شمشاد حسین رضوی» رییس مجلس علمای شیعه نروژ اشاره کرد.
همچنین «مسعود شجره» رییس تشکل حقوقی مسلمانان از انگلستان، «علی سرّای» فعال رسانه ای و حقوقی در دفاع از مسلمانان برلین، «ام فروه نقوی» رییس موسسه لبیک یا حسین در انگلستان و فعال فرهنگی از اروپا و «عفاف الحکیم» فعال بخش زنان حزب الله از لبنان در آیین اختتامیه به عنوان شخصیت های فعال تجلیل شدند.
ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با شعار «هم افزایی و مشارکت در پیشبرد اهداف اسلام» از شنبه با حضور ۵۰۰ میهمانان خارجی از ۱۳۰ کشور به همراه ۵۰۰ میهمان داخلی در سالن اجلاس سران آغاز شد و شب گذشته با صدور بیانیه نهایی به کار خود پایان داد.
مجمع جهانی اهل بیت (ع) از سال ۶۹ آغاز به کار کرد و طبق اساسنامه، این مجمع یک موسسه بین المللی مردمی و غیردولتی است که هر چهار سال یک بار با حضور اعضاء از کشورهای مختلف، مجمع عمومی برگزار می کند.
شش کمیسیون شامل کمیسیون های فرهنگی، تبلیغی و حوزه های علمیه، سیاسی، حقوقی و احزاب، اقتصادی و رفاهی، زنان، خانواده و کودک، جوانان و دانشگاهیان، رسانه ها، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در قالب کمیسیون های موضوعی در این همایش فعال بودند و گزارش برخی از این کمیسیون ها در این مراسم قرائت شد.
همچنین پنج کمیسیون منطقه ای شامل کمیسیون های شرق و غرب و جنوب آسیای شرقی، آسیای میانه و قفقاز و ترکیه، کشورهای اروپای شرقی و غربی و آمریکا ، کشورهای عربی و کشورهای آفریقایی، به ارائه راهکار و برنامه های تخصصی پرداختند.

انتهای پیام /

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi