پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

21:07:40 - پنجشنبه 27 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانشگاه‌ها به‌دنبال پرورش دانشمندان معنوی و برپایه دیانت باشند
مدیر امور دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: در دانشگاه‌ها باید به‌دنبال پرورش دانشمندان معنوی و برپایه دیانت باشیم تا بلایی که امروز قدرتمندان بر سر دنیا آورده‌اند، پیش نیاید.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام اسماعیل پوررضا در مراسم تودیع و معارفه مسئول دفتر نهاد نمایندگی معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، گفت: زحمات زیاد حجت ‌الاسلام مهدی مستأجران، مسئول سابق دفتر نهاد نمایندگی معظم رهبری در دانشگاه‌ علوم پزشکی لرستان قابل قدردانی است و همچنین انتصاب حجت‌الاسلام مهدی مرادیان را نیز تبریک گفت.

وی افزود: پدر شیخ بهایی آیات قرآن را به‌عنوان گنجی ماندگار برای فرزندان خود دانست و برای دیدن اسلام ناب در دنیای امروز وظیفه سنگینی داریم چرا که باید فرهنگ گرامی داشتن قرآن را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام پوررضا با بیان این‌که افراد با تقوا در نزد خداوند گرامی هستند، بیان کرد: افرادی هستند که از خداشناسی به خداپرستی می‌رسند و خداپرستی زمانی میسر می‌شود که از هر آن‌چه که رنگ و بوی خدا ندارد پرهیز کنیم از شرک پرهیز کرد.

وی عنوان کرد: دینی و معنوی شدن دانشگاه‌ها در این است که از شرک‌ها جدا شویم و انجام این کار در دانشگاه‎ها کار سنگینی است.

مدیر امور دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: ما باید بر روی ایمان مشرکانه کار کنیم چرا که ایمان مشرکانه غسل و پاکی را در پی ندارد و وجود نزدیک به ۲۰۰ قوم و مذهب در کشور چالش‌ها و فرصت‌هایی دارد و از نگاه کسانی‌که اسلام را جهانی نمی‌شناسند معادل تهدید بوده و کسانی‌که اسلام را جهانی می‌شناسند تعدد قومیت و مذاهب معادل فرصت است.

وی خاطرنشان کرد: معرفی اسلام جهانی نیازمند آشنایی با روش انجام این حقیقت است چراکه با وجود هزاران قوم و مذهب در جهان باید به دنبال جدا کردن ایمان الوده به شرک باشیم.

حجت‌الاسلام پوررضا ادامه داد: هبوط حضرت آدم و حوا و بعثت آخرین پیامبر نیز در سرزمین مکه بوده است و نشان از این دارد که اجداد همه ما در مکه است ولی با گذر زمان و افزایش فرزندان حضرت آدم و حوا اختلافاتی به‌وجود آمد که سبب به وجود آمدن زبان‌ها و ملت‌ها شده و باعث شد که فرهنگ اصیل الهی و زادگاه خود را فراموش کنند.

وی با اشاره به این‌که در دنیا بیش از پنج هزار زبان زنده وجود دارد، گفت: کتاب انجیل نزدیک به سه هزار زبان زنده دنیا ترجمه شده ولی ما قرآن را به حدود ۱۲۰ زبان زنده ترجمه کردیم و این تعدد زبان سبب شده که دانشجویان ما زبان را ملاک قرآن نخواندن خود بدانند.

مدیر امور دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: در شرایط امروز زبان، اقلیم، اقوام و طوایف اصل شدند و پدر و مادر فراموش شدند و ما در دانشگاه‌ها باید به‌دنبال پرورش دانشمندان معنوی و بر پایه دیانت باشیم تا بلای که امروز قدرتمندان بر سر دنیا آورده اند، پیش نیاید.

وی عنوان کرد: زمانی‌که انسانیت، اخلاق، درستی، پاکی، صداقت و حقوق بشر به حقیقت دیده نشود و با استاندارد‌های چندگانه دیده شود، همان اتفاقی که امروزه در دنیا شاهد هستیم، می‌بینیم.

حجت‌الاسلام پوررضا بیان کرد: ملت ما به‌دنبال کسب علم همراه با دیانت است چراکه فطرت بشر و تمدن اصیل اسلام نیز ظلم و سلطه‌گری را نمی‌پذیرد.

وی افزود: هدف ما گسترش شرافت و بزرگی و راه اسلام ناب است و به تعبیر امام خمینی(ره) جمهوری اسلامی یگانه راه سعادت است ولی ما قدردان این گنجینه معنوی نیستیم و روزی از ما برای گسترش و زنده نگه داشتن شرافت و بزرگی سؤال می‌شود.

انتهای پیام

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi