پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:39:04 - جمعه 17 آذر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئول بسیج دانشجوبی دانشگاههای استان کرمان:
دانشجو ضلع مهم عزت ملی و استقلال کشور است / دانشجویان محور عدالت خواهی هستند
مسئول بسیج دانشجوبی دانشگاه‌های استان کرمان گفت: دانشجو ضلع مهم عزت ملی و استقلال کشور است و این را تاریخ رویداد‌های بزرگ کشورمان ثابت می‌کند.

به گزارش دانشجو آزاد: سید هادی طباطبایی مسئول بسیج دانشجوبی دانشگاه‌های استان کرمان در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در تالار ولایت دانشکده شهید چمران دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: نظام جمهوری اسلامی نگاه به قشر دانشجو را در دنیا عوض کرد.

او افزود: سال‌های متمادی است که نظام جمهوری اسلامی فلسفه نگاه به دانشجو را در دنیا عوض کرد و آنچه که می‌بینیم بر مبنای مطالعات دقیق است نه بر مبنای احساس و یا هیجان و شور دانشجویی.

طباطبایی با اشاره به اینکه دانشجو استکبار ستیز است تاکید کرد:دانشجو محور عدالت خواهی است.

وی گفت: در سال‌های قبل وقتی که همه ارکان دنیا و تمام کشور‌های دنیا قدرت موضع گیری در مقابل آمریکا که خودش را قدرت برتر می‌دانست، نداشتند، در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ سه دانشجو در ایران با تفکرات اسلامی، اولین جهش و حرکت در مقابله با استکبار را رقم زدند.

وی در ادامه گفت: حرکت در مقابل یک نظریه‌ای که مواجه شدن با آن چیزی که به دنبال داشت، جز ذلت برای مردم ما نداشت و بدین ترتیب اولین حرکت عزت ملی را دانشجو‌ها در روز ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ رقم زدند.

مسئول بسیج دانشجوبی دانشگاه‌های استان کرمان افزود:جریان سازی اتفاقات عمدتاً از سوی دانشجویان و نخبگان انجام شده است و بعد از آن یک اتفاق عمیق تاریخی صورت گرفت و رخدادی که امام عزیز ما به عنوان انقلاب دوم از آن یاد کرد، ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸، یوم الله بود که روز ملی مبارزه با استکبار نام گرفت.

وی تاکید کرد: دانشجو ضلع مهم عزت ملی و استقلال است و این را تاریخ رویداد‌های بزرگ کشورمان ثابت می‌کند.

طباطبایی با بیان اینکه دانشجو تحول آفرین است اظهار داشت: دانشگاه مبدا تحولات یک کشور است و دانشجو تحول آفرین و پیشران این حرکت تحولی است.

وی در پایان از تلاش دانشجویان در موضوع حل مسائل کشور تقدیر کرد و آنرا اقدامی موثر برشمرد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi