پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

1:56:56 - یکشنبه 24 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانشجویان شاهد و ایثارگر باید در دانشگاه ها تحول آفرین باشند
مدیرکل ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان شاهد و ایثارگر باید در دانشگاه ها تحول آفرین باشند و در توسعه فکر و تولید علم پیشتازی کنند.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا:سید محمد تقی طباطبایی روز شنبه در گردهمایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک افزود: ایثارگری، یک شاخص و ارزش مهم در نظام است و افراد منتصب به این جامعه تکلیف سنگینی را در حوزه های تحول آفرین و پیشبرد اهداف توسعه ای کشور برعهده دارند.
وی بیان کرد: فرزندان شهید و ایثارگر نور چشم ملت و ولی نعمتان جامعه هستند و این قشر در جایگاه بالایی قرار دارند و همانگونه که نسل گذشته ایثار در جبهه های حق علیه باطل دفاع جانانه از کیان و اقتدار کشور را انجام داد، نسل کنونی باید با هوشیاری در سنگر نرم و بستر سازی برای توسعه نقش آفرینی کند.
مشاور عالی رئیس دانشگاه و مدیرکل ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی به تحصیل اشتغال دارند که ۱۲۰ هزار نفر آنها از خانواده شاهد و ایثارگر هستند.
طباطبایی اظهار کرد: آمارها بیانگر آن است که ۷۵ درصد از کل دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند و این فرصت باید در راستای راهبردهای کلان کشور هدایتگری شود.
وی گفت: فرزندان شاهد و ایثارگر باید در دانشگاه ها مشعلی پرفروغ برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت باشند.
مدیرکل ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: شمار زیادی از شهدا و ایثارگران کشور جزء نخبگان علمی رده بالا بودند اما آنها از همه چیز خود برای عزت اسلام و سربلندی کشور گذشتند و امروز نیز حضور آگاهانه و متعهدانه فرزندان ایثارگران در حل مشکلات، فرصت سازی و سازندگی ضروری است.
وی گفت: تسهیلات و امکاناتی که نظام به حق برای خانواده شهدا و ایثارگر در نظر گرفته در مقابل فداکاری شهدا و ایثارگران چیزی نیست چرا که کشور مدیون شهدا و ایثارگران است و فرزندان این عزیزان باید پرچم های پدران خود را با افتخار به دست گیرند و ادامه دهنده راه آنها باشند.
مدیرکل ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: شکل گیری ستادهای معتمدان معین با هدف بررسی وضعیت دانشجویان شاهد و ایثارگر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در واحدهای دانشگاهی آزاد کشور از برنامه های مهم و در دست پیگیری است.
طباطبایی بیان کرد: کرسی های آزاد اندیشی دفاع مقدس باید در دانشگاه ها برگزار شود و این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی نیز در این گردهمایی گفت: امنیت و آسایش امروز جامعه مرهون فداکاری و رشادت های شهدا و ایثارگران است.
حجت الاسلام حسن هنرمند افزود: شهدا و ایثارگران با پیروی از نهضت کربلا در مقابل دشمنان ایستادند و مایه افتخار هستند.
وی بیان کرد: فرزندان شهید و ایثارگران سرمایه های نظام هستند و بیش از ۱۰ درصد از نخبگان کشور مربوط به این قشر است.
حجت الاسلام هنرمند بیان کرد: چهار هزار و ۸۳۱ دانشجو از خانواده شهدا و ایثارگران در این استان وجود دارد که از این تعداد سه هزار و ۲۱۲ نفر در مجموعه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این استان تحصیل می کنند و یکهزار و ۳۷۲ نفر نیز در خارج از استان به تحصیل اشتغال دارند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک نیز در این گردهمایی گفت: انقلاب اسلامی متعلق به همه افراد جامعه است اما فرزندان شاهد و ایثارگر سهم بیشتری از آن دارند.
علیرضا نظام آبادی افزود: ایجاد فرصت های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی برای این قشر باید روز به روز افزایش یابد.
وی بیان کرد: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس در بدترین شرایط و در زمانی که حتی اجازه ورود سیم خاردار به کشور داده نمی شد، مقابل دشمنان جنگیدند و وجبی از خاک میهن را به دشمن ندادند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک ادامه داد: آرامش و امنیت امروز جامعه مرهون تلاش های رزمندگان و ایثارگران است و مجاهدت های آنها باعث شد که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مطرح و قدرتمند در دنیا شناخته شود.
نظام آبادی بیان کرد: دانشجویان وظیفه دارند دنبال روی این بزرگان باشند و در کسب موفقیت های بیشتر برای کشور از هیچ کوششی دریغ نکنند.
وی گفت: خدمت به فرزندان شاهد و ایثارگر یک افتخار است و این قشر نیز باید همه تلاش خود را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه ها به کار گیرند و در بحث های پژوهشی نیز گام های بلندی بردارند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: دشمن همه تلاش خود را برای ضربه زدن به این کشور به کار گرفته و یکی از جنگ هایی که روی آن برنامه ریزی شده، زوال جبهه علمی است و می طلبد جوانان و نوجوانان هوشیار باشند و همه تلاش خود را برای فتح قله های رفیع علم و دانش به کار گیرند.
در این گردهمایی از دانشجویان برتر شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با اهدای لوح و جایزه تقدیر شد

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi