پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

3:16:36 - شنبه 21 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ختم قرآن و برگزاری صندلی داغ اساتید یزدی در طول سفر به عتبات
حضور اساتید دانشگاهی در سفرهای زیارتی فرصت مغتنمی برای مراودات علمی و گفتگوهای فکری و نظری است.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از لبیک، حضور اساتید دانشگاهی در سفرهای زیارتی فرصت مغتنمی برای مراودات علمی و گفتگوهای فکری و نظری است.

دانشگاهیان استان یزد که در قالب کاروان های ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور به کربلای حسینی، نجف اشرف و کاظمین مشرف شده اند، از فرصت این سفر زیارتی بهره می برند.

حجت الاسلام والمسلمین متوسل، روحانی کاروان دانشگاهیان استان یزد،با اشاره به فعالیت های فرهنگی این کاروان در سفر عتبات در گفتگو با خبرنگار اعزامی ستاد به کربلا، گفت: ختم دسته جمعی قرآن توسط اساتید،برگزاری برنامه صندلی داغ و پرسش و پاسخ ویژه اساتید و معارفه اساتید به یکدیگر و بهره مندی از اندوخته این سفر معنوی در ادامه راه با استمرار آشنایی اساتید موضوعی است که در کاروان دانشگاهیان یزد به آن توجه شده است.

وی با اشاره به برنامه صندلی داغ گفت: به طور مثال استاد منابع طبیعی که در کاروان حضور دارد، پیرامون مباحث جغرافیایی و موضوع روز ریزگردها صحبت می کند و به سوالات پاسخ می دهد.

روحانی کاروان دانشگاهیان یزد، با تاکید بر اهمیت خودسازی و رشد معنوی در سفر به عتبات توصیه هایی که در این کاروان عملی شده است را برشمرد و افزود: قرائت قرآن، نماز جعفر طیار(ع)، نماز امام زمان(عج) و نماز شب در این سفر توسط دانشگاهیان صورت می گیرد و بی تردید رعایت و مداومت بر این توصیه های اخلاقی و عرفانی در رشد معنوی موثر است.

حجت الاسلام والمسلمین متوسل با اشاره به حضور اساتید و دانشجویان مقاطع دکتری دانشگاه های استان یزد، که عمدتا از خود دانشگاه یزد، در این سفر حضور پیدا کرده اند، ابراز امیدواری کرد پس از سفر نیز با معارفه اساتید به یکدیگر بهره مندی بیشتر از اندوخته های معنوی سفر مهیا شود.

گفتنی است اساتید یزدی در مسابقه کتابخوانی از بسته فرهنگی ویژه ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان شرکت کردند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi