پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:16:40 - چهارشنبه 9 مرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استاندار کرمان عنوان کرد؛
حوزه فناوری های نوین واستارت آپ ها بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال برای نخبگان است
فدائی عنوان کرد: باید برای اشتغال فارغ التحصیلان متقاضی کار برنامه ریزی و اقدام شود و یکی از زمینه های بسیار خوب برای ایجاد اشتغال برای نخبگان در حوزه فناوری های نوین واستارت آپ ها است.

به گزارش “دانشجو آزاد” محمدجواد فدائی استاندار کرمان در دیدار با مدیران جهاد دانشگاهی استان کرمان به تلفیق دو کلمه «جهاد» و «دانشگاه» اشاره و عنوان کرد: با کلمه جهاد، انتظار فعالیت های مضاعف و بیشتر داریم و زمانی که با دانشگاه تلفیق می شود نتایج بسیار خوبی عاید جامعه می شود و این موضوع از ویژگی های جهاد دانشگاهی است و بر این اساس می توانیم کارهای بیشتری را در جامعه انجام دهیم.
فدائی تصریح کرد: اشتغال، رفع بیکاری و پاسخگویی به افرادی که متقاضی کار هستند،  مباحث مهمی است که در استان باید به آن پرداخت و آموزش های شغل محور  یک کار  بسیار خوب جهاددانشگاهی است.
وی شناسایی فرصت های شغلی و نیازهای جامعه در حوزه صنوف خدماتی و کارگاه های کوچک از سوی جهاد دانشگاهی را مورد تاکید قرار داد و افزود: بسیاری از صنوف خدماتی مورد نیاز در جامعه و مشاغل سنتی فراموش شده با سرمایه گذاری اندک امکان احیاء را دارند که در حوزه اشتغال زایی نیز موثر خواهند بود و جهاد دانشگاهی بر مبنای یک فعالیت مطالعاتی می تواند در این راستا اقدام کند.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه باید برای اشتغال فارغ التحصیلان متقاضی کار  برنامه ریزی و اقدام شود، اظهارداشت: یکی از زمینه های بسیار خوب برای ایجاد اشتغال برای نخبگان در حوزه فناوری های نوین واستارت آپ ها است.
این مقام مسئول با بیان این مطلب که  توافق خوبی انجام شده که شهر نوآوری در کرمان ایجاد شود و امیدواریم این شهر سال آینده افتتاح شود، خاطرنشان کرد: با ایجاد شهر نوآوری در استان کرمان در هر سال ۲۰۰ تا ۳۰۰ نخبه جذب خواهد شد.
وی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی به موضوعات مهم استان از جمله موضوع آزمایش سرزمین ، آب و … وارد شده است و امیدواریم با گسترش فعالیت ها در این حوزه به نتایج خوبی برسیم و ارتقای کیفیت خدمات به مردم حاصل شود.
فدائی کارشناسی ضعیف را از دلایل عدم ارائه خدمت مناسب به مردم دانست و ادامه داد: پائین بودن بنیه کارشناسی و یا بی توجهی مدیران به موضوع کارشناسی از جمله دلایل این موضوع است که در حوزه مدیران پیگیری ها برای رفع این موضوع در دست پیگیری است و جهاد دانشگاهی می تواند برای تقویت بنیه کارشناسی دستگاه های اجرایی اقدام کند تا با وجود کارشناسان وارد و مسلط،کیفیت ارائه خدمات به مردم ارتقاء یابد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi