پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

7:56:17 - یکشنبه 6 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حوزه‌های علمیه استانی تقویت می‌شوند/ کمبود استاد در سطوح عالی
مدیر دفتر امور اساتید حوزه‌های علمیه از تلاش این مدیریت برای تقویت حوزه‌های علمیه استانی و شهرستانی خبر داد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از مهر:حجت‌الاسلام والمسلمین روزبهانی  در مورد تلاش‌های انجام شده برای تقویت حوزه‌های علمیه استانی اظهار داشت: از سال تحصیلی ۹۰ – ۹۱ تاکنون ۲۲۶۲ نفر به کادر مدیریتی حوزه‌های علمیه استان‌ها اضافه شده‌اند.

وی گفت: در سال‌های اخیر اعزام استادان حوزه به مدارس علمیه استان‌ها رشد قابل توجهی داشته ولی در سطوح عالی هنوز کمبود استاد داریم و نیاز است اقدامات اساسی و بیشتری صورت بگیرد تا حوزه‌های علمیه استانی و شهرستانی رشد پیدا کنند.

حجت‌الاسلام روزبهانی در مورد هجرت استادان حوزه علمیه قم به استان‌های کشور اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که نسبت به هجرت استادان حوزه سفارش‌هایی داشتند، مدیر حوزه‌های علمیه در نشست‌های مختلفی، افراد توانمند استان‌ها را دعوت کردند و یک سری امکانات در حوزه‌های شهرستانی و استانی رو به افزایش است.

وی افزود: تدابیری که اندیشیده شده، موجب شده استادان سطح یک در بیشتر نقاط کشور تامین شده و نسبت به تامین استادان سطوح عالی رشد داشته‌ایم، اما در بخش سطوح عالی هنوز کمبودهایی وجود دارد.

مدیر دفتر امور اساتید حوزه‌های علمیه، به رسمیت شناختن دروس خارج حوزه‌های استانی و شهرستانی را یکی دیگر از فعالیت‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برشمرد و تاکید کرد: آئین نامه اجرایی این طرح تدوین شده و در مرحله ابلاغ به سراسر کشور است تا دروس خارج شهرستان‌ها رسمیت یابد.

حجت‌الاسلام روزبهانی از ابلاغ آئین نامه بکارگیری استاد معین به منظور احیای سنت تدریس پلکانی به مدارس علمیه خبر داد و گفت: با این دو اقدام، از نظر قانونی راه برای تدریس طلبه چهار تا فاضل و دانشمند در درس خارج باز می‌شود.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi