پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

17:45:25 - سه شنبه 1 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حمایت ویژه ۱۰ تا ۵۰ درصدی از خریداران نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران
رییس سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از حمایت ویژه بلاعوض ۱۰ تا ۵۰ درصدی از خریداران نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران خبر داد.

به گزارش” دانشجو آزاد “به نقل از ایرنا ؛  دکتر محمود شیخ زین الدین روز سه شنبه درنشست خبری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: امسال محصولات ارایه شده در چهار سطخ فناوری طبقه شده است، به طوری که حمایت معاونت از پایین ترین سطح که سطح چهار است ۱۰ درصد و به ترتیب حمایت ۲۰ ، ۳۵ درصدی و در نهایت سطح یک که ۵۰ درصد در نظر گرفته شده است .

شیخ زین الدین اظهار کرد: مراکز علمی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی و نهادهای زیر مجموعه ، مراکز و موسسات تحقیقاتی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی ، دانشگاه آزاد اسلامی ، مراکز آموزشی و پژوهشی دستگاه های اجرایی، مدارس و پژوهش سراهای دانش آموزی ، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و جهاد دانشگاهی از مراکزی هستند که چهار مرحله حمایت مالی بلاعوض معاونت علمی به آن ها تعلق می گیرد.

به گفته وی میزان حمایت معاونت علمی از محصولات در سال گذشته تنها ۴۰ درصد بوده است .

شیخ زین الدین اظهارکرد: یکی از مهمترین اهداف این نمایشگاه تحریک تقاضا و حمایت از عرضه محصولات بوده ، در اقتصاد مقاومتی کمتر به تقاضا پرداخته ایم و امسال این امر مد نظر قرار داده شده است .

وی گفت: در سال گذشته و در دومین دوره نمایشگاه از ۲۴۶ شرکت ثبت نامی ۲۰۲ شرکت تایید شدند و امسال در این دوره از ۳۷۱ شرکت نام نویسی شده ۳۱۳ مورد تایید شدند .

به گفته زین الدین، سال گذشته ۱۹۵ شرکت در نمایشگاه حضور داشتند که این رقم امسال به ۳۰۲ شرکت افزایش یافته است.

علاوه براین سال قبل از چهار هزارو ۱۴ محصول عرضه شد ه سه هزار و ۷۰۰ محصول تایید شد که این رقم امسال از هشت هزارو ۲۰۰ محصول ارائه شده به هفت هزار محصول تایید شده، افزایش یافته است .

** تحقق ۷۵ درصدی تعهدات دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد ازمایشگاهی ساخت ایران

شیخ زین الدین افزود: سال گذشته ۷۷۰ میلیارد تومان درنمایشگاه پیش فاکتورصادر شد که ۹۰ میلیارد تومان از این قرار دادها قطعی شد.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد تعهدات سال گذشته محقق شده است بیان کرد: امسال علاوه بر حمایت های معاونت علمی دو نوع لیزینگ ۶درصد با حمایت صندوق پژوهش و فناوری توسعه فناوری های نوین و ۸درصد با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برای بخش خصوصی در قبال خرید از تجهیزات تولید داخل آزمایشگاهی در نظر گرفته شده است.

شیخ زین الدین در رابطه با میزان کاربردی شدن تجهیزات آزمایشگاهی درمراکز علمی کشور افزود: اکنون آمار دقیقی از کاربردی شدن تجهیزات ساخت داخل در مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی نداریم ولی با توسعه شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی و برگزاری نمایشگاه تجهیزات ساخت داخل درصدد هستیم تا میزان کاربردی شدن تجهیزات ساخت داخل را افزایش دهیم.

سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در روزهای چهارم تا هفتم اردیبهشت ماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود .

انتهای پیام /

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi