پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:41:17 - سه شنبه 17 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حمایت وزارت علوم از دانشگاه‌های غیر دولتی
معاون دانشجویی وزارت علوم، درصد قابل توجهی از دانشجویان کشور را، دانشجویان غیر دولتی تشکیل می‌دهند و طبیعی است که به حمایت‌های بیشتری نیاز دارند.

به گزارش “دانشجو آزاد “به نقل از باشگاه خبر نگاران ،مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزارت علوم  در خصوص حمایت بیشتر وزارت علوم از دانشگاه‌های غیر دولتی گفت: این دوره وزارت علوم از دانشگاه‌های غیر دولتی بیشتر حمایت می‌کند زیرا درصد قابل توجهی از دانشجویان کشور را دانشجویان غیر دولتی و یا دانشجویانی که با هزینه در دانشگاه دولتی تحصیل می‌کنند، تشکیل می‌دهد. از بین چهار میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجو، فقط ۶۰۰ هزار دانشجو، فقط ۶۰۰ تا ۶۵۰ دانشجو در دانشگاه‌های روزانه تحصیل می‌کنند و بخشی هم در وزارت بهداشت، مابقی این دانشجویان برای تحصیل خود هزینه پرداخت می‌کنند.
وی ادامه داد: با افزایش دانشجویان در دانشگاه‌های غیر دولتی، دوره‌ی شبانه و یا پیام نور و افزایش کیفیت بخش غیر دولتی، آموزش عالی بخش عمده‌ای از توقعاتش را به این بخش واگذار می‌کند.  به طور مثال دانشگاه علم و فرهنگ با حدود ۵۰۰ هزار دانشجو و امکاناتی که جهاد دانشگاهی از لحاظ تجهیزات تحقیقاتی در اختیار این دانشگاه گذاشته ، طبیعی است که حمایت بیشتری از طرف وزارت علوم را طلب می کند.
صدیقی افزود: دانشگاه‌هایی همچون علم و فرهنگ توان رشد بسیار بالایی دارند. این دانشگاه می‌تواند از امکان جذب دانشجوی خارجی استفاده کند و ارتباط آن با جهاد دانشگاهی و تعریف پروژه‌های کاربردی بستر خوبی را برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه فراهم می‌کند.
وی در پایان افزود: جهاد دانشگاهی نیروهای کاربردی زیادی دارد و می‌تواند در تربیت نیروهای بیشتر هم برای کشور و هم برای منطقه تاثیر گذار باشد.ایجاد فضای کار برای دانشجویان امید و برای مسئولان وظیفه‌های بزرگتر را به ارمغان می‌آورد.
انتهای پیام/

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi