پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

5:42:05 - پنجشنبه 20 شهریور 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حمایت دانشجویان اصفهان از کمپین آری به تولید ملی
دانشجویان و تشکل انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانشگاه اصفهان در بیانیه ای با حمایت از کمپین مردمی((آری، به تولید ملی)) از ریاست جمهور و دولت تدبیر و امید خواستند که ضمن تسریع در تصحیح سیاست های غلط اقتصادی گذشته زمینه بازگشت رونق را به اقتصاد کشور فراهم کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، درادامه این بیانیه آمده است: همچنین از رییس جمهور می خواهیم با عملی کردن وعده های تولیدی خود و برداشتن موانع بر سر تولیدگران و ایجاد بسته های تشویقی برای سرمایه گذاری در امور تولیدی کشور زمینه استفاده از پتانسیل جوان کشور را در راه تولید و ساختن یک اقتصاد تولیدی و رقابتی فراهم کنند.

در ادامه این بیانیه آورده شده: ۲۴ خرداد ماه سال ۹۲ سرآغاز شکوفایی جوانه های امید در دل تمام اقشار کشورمان بود. از دانشجویان گرفته تا سایر اصناف و مشاغل، همه به جوانه های امیدی که تحت لوای خورشید اعتدال در سرتاسر کشور روییده شده بود ایمان داشتند. در این بین تولیدگران و صاحبان صنایع بعد از رکود طولانی که به خاطر سیاست های دولت های نهم و دهم دامنشان را گرفته بود از حاکم شدن مجدد عقلانیت و تدبیربر امور جاری کشور خشنود بودند.

آن ها امیدوار شدند که سیاست های پولی اصلاح گردد و نقدینگی به صورت کنترل شده باز به جای بازارهای کاذب دلار و طلا به تولید و صنعت بازگردد. آنان امیدوار شدند که با کنترل بورس کشور، زمینه متناسب سازی میان حجم نقدینگی بورس و سرمایه شرکت های بورسی فراهم شود و عده ای طماع با ایجاد حباب نتوانند ضمن افزایش سرمایه ی خود، ارزش و میزان سوددهی یک شرکت تولیدی را تحت تاثیر خود قرار دهند.

آن ها امیدوار شدند که قانون هدفمندی اصلاح شود و سهم ۳۵ درصدی صنایع به آنها داده شود. آنها امیدوار شدند که با کنترل نقدینگی و جلوگیری از تولید پول های پرقدرت و اعطای وام های کم بهره بازار عرضه و تقاضا کنترل شود و با رونق گرفتن تولید، ایران از مسیر کشور مصرف کننده خارج شود. آنان امیدوار شدند که با کنترل بر روی بانک ها زمینه بهره مندی متناسب و یکسان همه ی صاحبان صنایع مختلف از وام های تولیدی به وجود بیاید.

همزمان با تولیدگران و صاحبان صنایع مختلف امید باز در دل های جوانان زنده شد. آنها امیدوار شدند که با سیاست های دولت تدبیر و امید تولید رونق گیرد و شغل های جدید ایجاد گردد و آنان بتوانند با ادامه تحصیل در رشته های مورد علاقه خود در آینده با سهیم شدن در تولید کشور ساختار زندگی مستقل خود را شکل دهند.

آنان امیدوار شدند که دیگر لازم نیست پس از اتمام دوران تحصیلی خود به اجبار به دلیل بسته شدن بنگاه های تولیدی به بازار شغل های خدماتی و واسطه ای روی بیاورند و بجای محاسبه فنی بهینه کردن تولید یک کالا و یا طراحی کردن تولید کالاهای جدید؛ به فکر محاسبه نرخ ارز یا سکه و یا اجناس وارداتی چینی انبار شده در خانه شان! باشند.

در پایان این بیانیه آمده است همچنین از مردم شریف ایران می خواهیم که با سرمایه گذاری در رونق بخشیدن به تولید ملی و خرید کالاهای ایرانی زمینه رونق بخشید به اقتصاد در حال رکود ایران را فراهم سازند و بدانند که رونق در تولید ملی مساوی است با کسب درآمد بیشتر و افزایش فرصت های شغلی برای جوانان و فرزندان خودشان.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi