پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:58:42 - پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حمایت بیش از ۱۳۰ نشریه دانشجویی از صحت انتخابات شورای ناظر بر نشریات
۱۷۱دست اندرکار ۱۳۲ نشریه دانشجویی کشور در حمایت از صحت انتخابات نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاه‌های کشور در شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش “دانشجو آزاد”به نقل از ایسنا؛ متن بیانیه حمایت ۱۳۲ نشریه به شرح زیر است:

«مسئولین وزارت علوم! در حمایت از اراده جمعی و خواست عمومی نشریات دانشجویی مسامحه نکنید!»

سرانجام و پس از گذشت چندسال دشوار بر نشریات دانشجویی، بهار امسال نوید بخش تغییری دوباره بود؛ در فضایی که می رفت حداقل حقوق صنفی ما به دست فراموشی سپرده شود و کف آزادی های مصرح در مقررات، دستخوش سلایق برخی مسئولین فرهنگی میانی دانشگاه‌ها گردد، برگزاری انتخابات مدیران مسئول نشریات دانشگاه های کشور اتفاقی مبارک بود که برای باری دیگر ما را به احتمال تغییر رویه‌های گذشته امیدوار کرد.

اما علی‌رغم این امید اولیه، از آنجا که نتیجه انتخابات مور د پسند برخی جریان‌های مطلق‌گرا نبود، در روزهای اخیر سیلی از جوسازی ها و دروغ‌پردازی ها از سوی ایشان نسبت به روند برگزاری انتخابات ساخته و پرداخته شد. بعضی جریان‌هایی که بنای فکری‌شان بر انحصارطلبی و تمامیت‌خواهی است، به سبب عدم موفقیت در تسخیر تمام کرسی‌ها (علی‌رغم تمام برنامه‌ریزی‌های پیشین خود)، بلافاصله پس از اتمام و تأیید انتخابات، زیر میز بازی زده و شروع به ایجاد تنش و فضاسازی های کاذب درباره انتخابات کردند، چرا که در سال‌های گذشته موفق شده بودند تا با اتکاء به سازماندهی آراء تشکیلاتی خود و در نبود یک رقابت منصفانه، در انتخابات به راحتی پیروز شوند و اکنون پیروزی مطلق را با حضور همه‌جانبه مدیران مسئول نشریات از دانشگاه‌های مختلف، از دست داده بودند.

البته اقداماتی که در روزهای اخیر با حمایت رسانه ای جریاناتی ویژه روی داد، آن قدر غیراخلاقی و بی پایه و اساس و بی اهمیت است که هر دانشجوی آگاهی با رصد آن به راحتی متوجه عمق تمامیت خواهی و تنگ نظری نهفته در آن می شود و به سادگی از کنار آن می گذرد. نکته مهم در این میان اما نفوذ و تأثیرگزاری و قدرت جریانات مذکور در شرایط کنونی کشور است؛ گو اینکه تفکر حذف گرا و “من” محوری که هرجا پای منافع کوتاه مدتش به میان کشیده شود، خود را حتی ملتزم به مقررات جمهوری اسلامی ایران نیز نمی داند و به قانون صرفا به عنوان یک امر تفننی که می تواند گاهی ابزار خوبی برای تأمین منافعش باشد می نگرد، حتی حاضر نیست یک نفر انتخابی از میان هفت عضو یک شورایی که قرار است بر کار ما نظارت داشته باشد را با اندک تفاوت فکری بربتابد.

باید تصریح و تأکید کنیم که علی رغم خواست جریان مذکور، حقوق صنفی و آزادی های قانونی نشریات دانشجویی، هیچ گاه مسأله ای سیاسی نبوده و نخواهد بود. صنف نشریات دانشجویی، امروز نیازمند افرادی است که بی توجه به سلایق سیاسی و فکری هر نشریه، حداقل های لازم برای تداوم فعالیتش را فراهم نمایند و در این میان البته تفاوتی میان نشریه اصولگرا و اصلاح طلب و غیره و یا مطبوعات صنفی و یا علمی و یا طنز و یا ورزشی و یا ادبی و یا هنری و … نگذارند و این نکته، مهم ترین دلیل در حمایت امروز ما از اندیشه و تفکر ائتلاف طلوع آزادی در انتخابات اخیر می باشد.

در پایان از مسئولین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستاریم که آنچنان که باید، پشتیبان اراده جمعی و خواست عمومی دست اندرکاران نشریات دانشجویی بوده و از هر گونه مسامحه ای در این خصوص اکیدا اجتناب نمایند؛ چرا که مماشات و اهمال در حمایت همه جانبه از حقوق دانشجویان و تعلل در پاسخگویی قاطع به دروغ ها و اتهامات ناروا، فرجام نیکی دربرنخواهد داشت و حافظه دانشجویان هرگونه مسامحه‌ای را هیچ گاه فراموش نمی کند”

بر اساس این گزارش، امضا کنندگان بیانیه از دانشگاه های: تهران، شهید بهشتی، شیراز، شاهرود، تربیت دبیر رجایی، امیرکبیر، شهید چمران اهواز، شهید باهنر کرمان، علم و صنعت ایران، پیام نور مشهد، کاشان، فردوسی مشهد، یاسوج، نوشیروانی بابل، گرمسار، صنعتی خاتم الانبیا،گرگان و بیرجند هستند.

انتهای پیام

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi