پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:16:22 - سه شنبه 8 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حق دوست: نگاه به بسم الله الرحمن الرحیم حسی زیبا و نشاط درونی به انسان می‌دهد
حق دوست عنوان کرد: نگاه به بسم الله الرحمن الرحیم حسی زیبا و نشاط درونی به انسان می‌دهد.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان علی اکبر حق دوست گفت : همه ما میدانیم اسم اعظم خداوند، الله است . ما چه درکی از کلمه الله داریم و بر اساس باورهای دینی که داریم چگونه به این دنیا نگاه می کنیم. هر کدام از من وشما از یک دریچه ای به این دنیا نگاه می کنیم ، دنیا را تاریک یا روشن وزیبا می نگریم.

وی همچنین افزود: اگر دقیق نگاه کنیم خداوند اسم خودش را  الله می گذارد و ریشه الله را اگر نگاه کنیم در کلام بسم الله الرحمن الرحیم به رحمانیت و رحیم بودن نگاه کنیم به یک حس بسیار زیبا می رسیم به یک نشاط درونی می رسیم، ما به خدایی باور داریم  که عین زیبایی است و تمام زیبایی ها ازخداوند نشأت می گیرد؛ خدایی مهربان ، مهربان تر از مادر خدایی نزدیک از رگ گردن به ما است.

حقدوست اظهار داشت : چنین خدایی را می پرستیم اگر با این نگاه به خلقت نگاه می کنیم چیزی غیر از نیکی و روشنایی اگر احساس می کنیم در این دنیا بدی ها و پلیدی هایی دیده می شود؛ گاهی اوقات دلخوری هایی به دلیل نقص در ما بوجود می آید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: ابتدای کلام و آخر کلام همیشه با سلام هست ، سلامتی است زمانی که به هم سلام می کنیم چه معنی دارد؟ چرا به هم سلام می کنیم؟ این کلمه سلام که اسمی از اسماء خداوند هست برای چیست؟ وقتی که سلام میکنیم به معنی واقعی یعنی اینکه از من به شما کوچکترین بدی نخواهد رسید و وقتی سلام می شنویم یعنی هردو با هم رفاقت و صمیمیت داریم وجز خیر و نیکی چیزی نمی خواهیم اگر از این دید به دنیا نگاه کنیم زندگی بسیار زیبایی برای خود ما رقم خواهد خورد دیگران هر گونه می خواهند رفتار کنن  ما باید عینک صفا و صمیمت  را در خورد بپرورانیم  و عاری از اینکه دیگران با ما چه برخوردی میکنن بهترین و زیباترین برخورد ها را با دیگران داشته باشیم

وی در پایان گفتن: ان شالله این فرصت فراهم بشود این تمرین را در زندگی داشته باشیم اگر این چنین به این دنیا نگاه کنیم کسی که بیشتر از همه شاد خواهد بود خود ما خواهیم بود و خودمان لذت زندگی را خواهیم برد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi