پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:14:24 - یکشنبه 17 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حق ایرانیان نیست که صادرات نرم افزار۵۰ میلیون تومانی داشته باشند
دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه حق ایرانیان نیست که صادرات نرم افزار ۴۰-۵۰ میلیون تومانی داشته باشندگفت: اولویت بندی دستور جلسات شورای عالی فضای مجازی به ترتیب اولویت های مورد نیاز کشور است.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا؛ محمدحسن انتظاری روز یکشنبه در حاشیه همایش بین المللی فضای مجازی پاک و در جمع خبرنگاران در سالن همایش های وزارت کشور اظهار داشت: برخی گله می کنند که چرا با وجود روی زمین ماندن اولویت هایی مانند پیوست فرهنگی اپراتورها هنوز به بحث صادرات نرم افزار می پردازیم؛ حق ما ایرانیان نیست که میزان صادرات نرم افزارمان در حد ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان باشد و این رقم باید به سه میلیارد تومان در سال برسد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر اینکه هنوز مباحث مهمی مانند پیوست فرهنگی در جلسات شورای عالی فضای مجازی مطرح نشده است گفت: ابعاد مختلف پیوست فرهنگی در نهادهای مختلف در حال مطالعه و بررسی است و در حال حاضر در مسیر رسیدن به نتایج نهایی هستیم.

به گفته وی فعالیت هایی در زمینه تهیه پیوست فرهنگی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال انجام است.

رییس مرکز ملی فضای مجازی همچنین در خصوص آخرین اخبار در زمینه شبکه ملی اطلاعات گفت: اکنون منتظریم اطلاعات مستند و مکتوبی از سوی نهادهای مختلف از جمله وزارت ارتباطات دریافت کنیم تا بتوانیم اظهار نظری مستند در خصوص آن داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است تا طرح زیربنایی و نحوه ایجاد شبکه ملی اطلاعات را به مرکز ملی فضای مجازی ارایه کند.

به گفته انتظاری هنوز اطلاعات اولیه و در حد ارایه شفاهی در جلسات شورای عالی فضای مجازی از سوی وزارت ارتباطات و فناری اطلاعات ارایه شده است.

دبیر شورای عالی فضا ی مجازی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص تشکیل این شورا گفت: مقام معظم رهبری با صدور حکم تشکیل این شورا فضای جدیدی را در کشور ایجاد کردند؛ و با ایجاد شورای عالی فضای مجازی موازی کاری ها به حداقل خود رسید و شورای عالی فضای مجازی به عنوان شورای هدایت کننده و هماهنگ کننده فضای مجازی کشور اکنون نقش خود را ایفا می کند.

به گزارش ایرنا، همایش بین المللی فضای مجازی پاک امروز با حضور متخصصین و فعالان فضای مجازی در سالن همایش های بین المللی وزارت کشوردر حال برگزاری است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi