پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:28:59 - سه شنبه 28 آذر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان:
حضور شهدای گمنام در فضای دانشگاه‌ها یک اقدام مثبت فرهنگی است
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: حضور و تدفین شهدای گمنام در فضای دانشگاه‌ها یک اقدام مثبت فرهنگی است، خصوصا در کرمان که دارای عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام است.

به گزارش دانشجو آزاد:   امیرعباس علومی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو با اشاره به مراسم با شکوه تشییع و خاکسپاری یک شهید گمنام در دانشکده فنی این دانشگاه در روز گذشته، گفت: حضور و تدفین شهدای گمنام در فضای دانشگاه‌ها یک اقدام مثبت فرهنگی است، خصوصا در کرمان که دارای عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام است.

 او افزود: دانشگاه شهید باهنر کرمان، بعد از شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عنوان دانشگاه اصلی استان کرمان باید تلاش ویژه‌ای در خصوص گسترش و ترویج فرهنگ شهادت و مکتب حاج قاسم در بین دانشگاهیان و جامعه داشته باشد و این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است. 

وی اظهار داشت: در ثانی برای زنده نگه داشتن و نزدیک‌تر شدن دانشگاهیان و دانشجویان به فرهنگ شهادت و سیره فکری و معنوی شهدا، انجام چنین اقداماتی بسیار سازنده و اثربخش است.

علومی گفت: حضور شهدای گمنام در دانشگاه‌ها قطعا وحدت دانشگاهیان را رقم خواهدزد، به دلیل اینکه شهید متعلق به عموم است و نمی‌توان آن را به قشری خاص متصل کرد.

وی افزود: مسئله مهم دیگر این است شهدا، نشان هویت ملی و مذهبی ما هستند و باید همواره در جهت آشنایی قشر دانشجو با فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ سازی و اقدامات موثر فرهنگی انجام داد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان حضور بسیار چشمگیر دانشجویان این دانشگاه در مراسم تشییع و خاکسپاری یک شهید گمنام در دانشکده فنی این دانشگاه را نشان از پیوند عمیق دانشجویان با شهدا و سیره آنان عنوان کرد و گفت: دانشجویان، پیرو حقیقی راه شهدای اسلام، انقلاب و دفاع مقدس هستند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi