پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:02:31 - سه شنبه 26 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حضور دانشجویان در یونیورسیاد باعث آشنایی با نخبگان جهان می‌شود
وزیر علوم با اشاره به حضور کاروان دانشجویان در بیست‌وهشتمین یونیورسیاد جهانی اظهار کرد: حضور دانشجویان در یونیورسیاد علاوه بر گسترش تعاملات باعث آشنایی با نخبگان جهان می‌شود.

به گزارش “دانشجو آزاد“به نقل از  ایسنا ، دکتر محمد فرهادی در مراسم بدرقه کاروان اعزامی به رقابت‌های بیست‌و هشتمین یونیورسیاد جهانی دانشجویان جهان با بیان اینکه امروز از ورزش به عنوان صنعت نام برده می‌شود، اظهار کرد: دلیل این امر تاثیرگذاری ورزش روی امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و… است.

وی ادامه داد: ۳۰ سال پیش در دانشگاه‌ها، دانشکده‌ای به نام تربیت بدنی وجود نداشت اما اکنون با همت دوستان ورزش اهمیت خود را به دست آورد. ورزش جدا از اینکه دارای یک تاثیر مثبت عمومی است، باعث حفظ توان جسمی شده و در توسعه اجتماعی تاثیرگذار است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه ورزش و تربیت‌بدنی دانشجویان در کشور تاثیرگذار است گفت: حضور در یونیورسیاد جهانی علاوه بر اینکه باعث ارتقای تعاملات می‌شود، سبب آشنایی با نخبگان جهان شده و اثرات آن در آینده بروز پیدا می‌کند.

امسال کاروان اعزامی دانشجویان پرجمعیت‌ترین کاروان ورزشی است

رییس سازمان امور دانشجویان با اشاره به کاروان اعزامی دانشجویان به بیست‌وهشتمین یونیورسیاد جهانی اظهار کرد: امسال کاروان اعزام شده پرجمعیت‌ترین کاروان ورزشی دانشجویان است.

به گزارش ایسنا، صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان در مراسم بدرقه کاروان اعزامی به رقابت‌های بیست‌وهشتمین یونیورسیاد دانشجویان جهان با بیان اینکه یونیورسیاد هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، گفت: بیست‌وهشتمین یونیورسیاد در کره‌جنوبی برگزار می‌شود. متاسفانه ما در برخی از سال‌ها به دلیل برخی مشکلات و عدم توجه به این بخش حضور پررنگی نداشتیم، اما امسال سعی کردیم حضورمان در حد بضاعت پررنگ‌تر باشد.

وی با تاکید بر اینکه کاروان امسال پرجمعیت‌ترین کاروان نسبت به سال‌های گذشته است، اظهار کرد: کاروان اعزامی امسال در ۸ رشته شرکت می‌کنند. ستاد اجرایی این کاروان از بهمن سال ۹۳ شروع به کار کرد و ۲۹ جلسه برگزار کرده است. همچنین ۶ جلسه هم با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک که همراهی خوبی داشته‌اند برگزار شده است.

رییس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه کل کاروان اعزامی ۱۳۲ نفر است، گفت: بیشترین تعداد ورزشکاران در رشته فوتبال با ۱۸۰ نفر و کمترین تعداد ورزشکاران در رشته ژیمنانستیک هنری با ۸ نفر هستند.

صدیقی در ادامه اظهار کرد: از ویژگی‌های مسابقات امسال این است که تیم فوتبال دانشجویان بعد از ۸ سال و تیم والیبال بعد از ۴ سال در این مسابقات شرکت می‌کنند. ما برخی از رتبه‌ها در این رشته‌ها را از دست داده‌ایم که با پیگیری دوستان می‌خواهیم جایگاه‌مان در فوتبال و والیبال را پس بگیریم.

وی از حضور پررنگ‌تر دختران در کاروان اعزامی امسال خبر داد و گفت: حضور بین‌المللی موجب افتخار و نشاط جدی بین مردم می‌شود.

انتهای پیام/

بر چسب ها:
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi