پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

19:22:18 - یکشنبه 4 دی 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حذف ایران از کمیسیون مقام زن؛ نشانه عصبانیت آمریکا
حذف ایران از کمیسیون مقام زن نه به دلیل نقض حقوق زنان در ایران بلکه به جهت ترس و واهمه از گسترش نگاه و راهبرد انقلاب اسلامی ایران به مسئله زن و حقوق زن در جهان و به مخاطره افتادن منافع کشورهای مدعی حمایت از حقوق زنان است.

به گزارش دانشجو آزاد:  مریم مرادی؛ شاید یکی از داغ ترین و پربازدید ترین اخبار چند روز گذشته خبر حذف ایران از “کمیسیون مقام زن”سازمان ملل متحد بود. کمیسیونی که از سال ۱۹۴۶ باهدف یا به عبارت دقیق تر با شعار “برابری جنسیتی وکمک به پیشرفت زنان”با حضور ۱۵ عضو آغاز به کار کرد.

درست در روزهایی که ایران از چند ماه گذشته با هدایت بازیگران خارجی درگیر تنش‌ها و اغتشاشات داخلی بود خبر حذف ایران از کمیسیون مقام زن به درخواست و حمایت همه‌جانبه ایالات متحده آمریکا به بهانه نقض حقوق زنان در ایران با استناد به حوادث اخیر کشور پازل بازی را تکمیل کرد تا دیگر برای کسی جای شائبه و سوال باقی نماند که تمام وقایع چندماه اخیر نه اتفاقی بلکه کاملا برنامه‌ریزی شده و از پیش تعیین شده بوده است.

ادعای حمایت از زن وحقوق زن از سوی کشورهایی مطرح می شود که خود بزرگترین ناقض زنان حقوق زن‌اند و بیشترین نگاه جنسیتی به زن در این کشورها حاکم است.

استفاده ابزاری از زنان برای تبلیغ کالا، تجارت گسترده زنان و….با شعار های فریبنده و جذاب روی دیگر سکه تمدن جدید غرب وحمایت از زن وحقوق زن است،به طوری که طبق تحقیقات موسسه ریپ ایز سود تجارت گسترده زنان سالانه به مبلغ ۵۲ میلیارد دلار می رسد.

این در حالی است که نگاه به زن در جمهوری اسلامی ایران نگاهی انسانی وهویتی بوده واین ادعا با بررسی کارنامه چهل ساله انقلاب اسلامی به وضوح قابل اثبات است.

نگاه به زن در انقلاب اسلامی نه نگاه شرقی ونه غربی است. بنا به فرموده مقام معظم رهبری؛ “زن درتعریف غالبا شرقی همچون عنصری در انزوا وبه دور از تاریخ سازی و.. ودر تعریف غربی به مثابه موجودی است که جنسیت او بر انسانیتش می ارزد.”

اما ارائه الگوی سوم از زن در انقلاب اسلامی نشان داد که می‌توان زن بود عفیف ونجیب وشریف بود ودرعین حال در متن ومرکز بود با همه انچه که گذشت شاید بتوان ادعا کرد که حذف ایران از کمیسیون مقام زن نه به دلیل نقض حقوق زنان در ایران بلکه به جهت ترس وواهمه از گسترش نگاه وراهبرد انقلاب اسلامی ایران به مسئله زن وحقوق زن در جهان وبه مخاطره افتادن منافع کشورهای مدعی حمایت از حقوق زنان است.

در پی این اقدام نظام سلطه، مطالبه جدی ما از دستگاه دیپلماسی کشور، در وهله نخست پاسخی مقتضی و متقابل به دشمنان و پس از آن فعال‌سازی هر چه بیشتری دیپلماسی عمومی جهت آشناسازی بیشتر ملت‌های جهان با نگاه انقلاب اسلامی به زن و قیاس آن با نوع و زاویه نگاه تمدن غربی است.

مریم مرادی، مسئول خواهران هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌غربی

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi