پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

17:22:00 - چهارشنبه 7 تیر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای شهید چمران کرمان:
حادثه‌ شهدای هفتم تیر ظرفیّت عجیبی برای معرّفی شدن دارد
رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای شهید چمران کرمان گفت: یک معرّفی از ملّتی که در یک چنین حادثه‌ تکان‌دهنده‌ای خودش را حفظ می‌کند و نه فقط از میدان به در نمی‌رود بلکه روحیّه‌ مضاعف برای مقابله پیدا می‌کند.

به گزارش دانشجو آزاد:  مصطفی جعفری کرمانی‌پور در گفتگو با راه آرمان در خصوص حقوق بشر از نوع آمریکایی و همراهی با عناصر منافق در دهه ۶۰ عنوان کرد:  در هفتم تیرماه ۱۳۶۰، دو بمب بسیار قوی، در محل دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی منفجر شد که بر اثر شدّت انفجار، ساختمان حزب فروریخت.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای شهید چمران استان کرمان افزود: انفجار بمب، موجب به شهادت رسیدن شهید مظلوم آیت‌اللّه دکتر سید محمد حسینی بهشتی و ۷۲ تن از شخصیت‌های سیاسی ـ مذهبی شد و بار دیگر دشمنان این انقلاب و ملت از پشت خنجر بر قامت استوار مردان خدا زدند و به گمان خود کوشیدند که میدان این نظام را تهی کنند و قامت استوار ملّت ایران را درهم شکنند.

وی تاکید کرد: از دهه ۶۰ تا کنون هر شهیدی که در خون غلطید، هزار مرد استوار و مصمم را راهی میدان کرد، علی‌رغم همه این جنایات و ترورها که در اول انقلاب برای از بین بردن پیشتوانه انسانی و علمی این ملت انجام شد، همواره شاهد رویش‌های عظیم در انقلاب بودیم، جوانان عزیزی چون شهید حججی و شهدای هسته‌ای از نمونه‌های بارز این رویش‌ها هستتند.

کرمانی‌پور اذعان کرد: شهید بهشتی و یاران شهیدش مظلومانه زندگی کردند و مظلومانه شهید شدند، همانگونه که مقام معظم رهبری در سخنانشان بارها به این موضوع پرداختند و فرموده‌اند؛ ما روی مسئله‌ی شهدایمان انصافاً کم‌کاری کردیم.

رئیس دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای شهید چمران کرمان اذعان کرد: حادثه‌ شهدای هفتم تیر ظرفیّت عجیبی دارد برای معرّفی شدن؛ هم معرّفی شدن چهره‌هایی که آماج این جنایت قرار گرفتند؛ هم معرّفی ملّت ایران که چگونه در یک چنین حادثه‌ تکان‌دهنده‌ای خودش را نگه می‌دارد، حفظ می‌کند و نه فقط از میدان به در نمی‌رود بلکه روحیّه‌ مضاعف پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه ما کم‌کاری داشتیم و شهدای ترور را معرّفی نکردیم، گفت: خیلی کارها می‌شد کرد و باید کرد؛ دستگاه‌های مسئول و همه‌ ما دچار کم‌کاری هستیم، یکی دیگر از درس‌های هفت تیر، درس دشمن شناسی است.

کرمانی پور اذعان کرد: دشمنانی که با صد قلم آرایش چهره خود را زیبا نشان می‌دهند، اما پشت این چهره بزک شده، چهره کریه و زشتی پنهان شده است که از انجام هیچ جنایتی فرو گذار نمی‌کند، در حادثه بمب گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر سال ۶۰ شاهد جنایت منافقینی هستیم که امروزه ادعای دفاع از حقوق ملت ایران را دارد.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای شهید چمران کرمان  افزود: دهه ۶۰ در چنین ایامی یادآور حادثه بمباران شیمیایی مردم مظلوم سردشت بوده و درست است این جنایت توسط صدام صورت گرفته ولی امروز بر همه مسجل شده است که دولت‌های غربی و مدعیان حقوق بشر پشت این جنایت عظیم بودند.

کرمانی‌پور اذعان کرد: در روز یازده تیر مصادف است با شهادت شهید صدوقی و روز دوازدهم تیرماه اوج رذالت آمریکای جنایت کار را شاهد هستیم که علنا هواپیمای مسافربری ایرباس ایران را ساقط می‌کند و صدها زن و کودک این مملکت را قتل عام می‌کند.

وی به درس دیگر حادثه هفت تیر، که  آمادگی مواجهه با شرایط سخت و توطعه‌های دشمنان است، اشاره کرد و گفت: این مواجهه همیشه یک رویارویی سخت نیست، برخورد در میدان جنگ نظامی نیست؛ به قول مقام معظم رهبری دشوارتر از آن، روبه‌رو شدن با دشمن در میدان جنگ نرم است، در میدان فرهنگ است، در میدان سیاست است، در میدان زندگی اجتماعی است.

رئیس دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای شهید چمران کرمان  اذعان کرد: امروز شاهد هستیم همین جنایتکاران، مدعی حقوق بشر شده‌اند و روی جوانان ما کار رسانه‌ای انجام می‌دهند و جای جلاد و شهید را جابجا می‌کنند.

کرمانی‌پور در پایان خاطر نشان کرد: جوانان ما، امروز به پیام شهیدان نیازمند است؛ احتیاج به این پیام دارد، ملّت ما به این پیام‌های امیدبخش، افشاگر، سرشار از ابتهاج معنوی و روحیّه‌ معنوی که شهدا به ما می‌دهند، محتاج است

انتهای خبر/ طهماسبی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi