پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

19:47:15 - سه شنبه 19 آذر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس دانشگده یقین:
جوان گرایی باید از شورای انقلاب فرهنگی آغاز شود/۶۰ درصد دانشجویان ایران دختر هستند/هنر به هنر پوچ تبدیل شده است
رئیس دانشکده یقین گفت: پیری و قدیمی بودن باور و افکار افراد در شورای عالی انقلاب فرهنگی از دکترین فرهنگی و قرآن فاصله دارد و این شورا نا کارآمد ترین بخش حکومت انقلاب اسلامی به حساب می آید.

به گزارش “دانشجو آزاد” حسن عباسی رئیس اندیشکدهٔ یقین عصر امروز در بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد واحد کرمان گفت: باید در تمامی مراحل زندگی و در حال باید طالب علم باشید و نباید طلب علم مختص زمانی باشد که دانشجو هستید.

وی با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: جمهوری اسلامی به طبع انقلابی که در سال ۵۷ به نام اسلام انجام داد که این انقلاب فرهنگی بوده است؛ لذا متولی و قرارگاه مرکزی انقلاب فرهنگی و  شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است و بسیاری از مشکلات فرهنگی کشور ریشه در عملکرد این شورا دارد.

تحلیل گر سیاسی با بیان اینکه گذشته چراغ راه آینده است، گفت: دانشجویان به عنوان نسلی که  آینده کشور را در دستان آنان است و با مشکلات اجتماعی،سیاسی واقتصادی درگیر هستید باید اتفاقات گذشته را بررسی کنند و ببینند که در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی به چه جایگاهی دست یافته است.

عباسی ادامه داد: قدرت فرهنگی در دنیا به قدرت نرم معروف است که برخلاف قدرت نظامی که به قدرت سخت معروف است و سه نیروی زمینی، دریایی وهوایی دارد.

وی با اشاره به اینکه قدرت فرهنگی پنج نیرو دارد، خاطر نشان کرد: دانشگاه، هنر، رسانه، آموزش و پرورش و سایبری از نیرو های جنگ نرم هستند.

عباسی نقد شورای عالی انقلاب فرهنگی را در پنج حوزه جنگ نرم دانست و تصریح کرد: باید دید که شورای عالی انقلاب فرهنگی در همه جبهه های جنگ نرم توانسته است به دستورات دین عمل کند یا خیر لذا اگر به دستورات دین عمل شده بود مقام معظم رهبری به دانشجویان نمی گفتند که آتش به اختیار عمل کنید.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی در دانشگاه ها ابراز کرد: بیست سال است که  ایران تنها کشوری است که بیش از ۶۰ درصد دانشجویان آن دختر است که این موضوع باعث شده است که تعادل فرهنگی بین زن و مرد به هم بخورد و سن ازدواج در خانم ها بالا برود؛ ما امروز نسلی از زنان تحصیلکرده داریم که مردانی از لحاظ تحصیلی در شان باشد، نداریم و این شورا باید برای این فاجعه از ۲۰ سال پیش راه حلی می اندیشید.

رئیس اندیشکدهٔ یقین خاطرنشان کرد: تاکید امام و رهبری در توحیدی بودن علوم در دانشگاه ها است؛ لذا جامعه شورای انقلاب فرهنگی نتوانسته است این توحید را در جامعه تقویت کند.

عباسی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید هنر را بومی می کرد، هنر امروز به هنرپوچ تبدیل شده است.

وی با تاکید بر این که جوان گرایی باید از شورای انقلاب فرهنگی آغاز شود، افزود: امروز جمهوری اسلامی به دلیل کهولت سن پیری و قدیمی بودن باور و افکار افراد در شورای عالی انقلاب فرهنگی از دکترین فرهنگی و قرآن فاصله دارد و این شورا  نا کارآمد ترین بخش حکومت انقلاب اسلامی به حساب می آید.

عباسی در پایان تصریح کرد: آینده از آن نسل شماست ، نسل شما باید قاسم سلیمانی هایی باشد که به جایی از علم برسید که مغز افراد را صادر کنند و اقتصاد را از دست لیبرال های غربی بگیرید.

انتهای پیام/ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi