پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:48:25 - چهارشنبه 9 مرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان دردیدار با استاندار کرمان؛
جهاد دانشگاهی استان کرمان مجری اولین دفتر تسهیلگری و اولین دوره آموزشی مدیران تسهیلگری در استان
کامیاب مقدس گفت: جهاد دانشگاهی استان کرمان اولین دفتر تسهیلگری و اولین دوره آموزشی مدیران تسهیلگری را برگزار کرده است و در اجرای این طرح موفق بوده و خروجی ها بسیار خوبی را داشته است.

به گزارش “دانشجو آزاد“رضا کامیاب مقدس رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان دردیدار با استاندار کرمان با بیان اینکه تاکید جهاد دانشگاهی در حوزه تحقیقاتی و علمی انجام تحقیقات کاربردی است عنوان کرد: طرح استانی آمایش سرزمین در سال گذشته به پایان رسیده است و این طرح از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان طرح نمونه انتخاب شده تا به عنوان یک طرح الگو مورد استفاده قرار گیرد.
کامیاب مقدس با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی استان کرمان دیتا بیس منحصر به فردی مبتنی بر شبکه GPS در اختیار دارد، عنوان کرد: این ظرفیت می تواند در تصمیم گیری های استان کرمان کمک شایانی کند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی استان کرمان برای تالاب جازموریان طرح مطالعاتی ویژه ای دارد و اگر چه در این حوزه حرف های غیر کارشناسی زیادی زده می شود، اما تاکید ما بر این بوده که به دور از همه فشارها، کار علمی برای جنوب انجام شود و تاکنون تمامی اقدامات اولویت دار در این تالاب و موارد اثرگذار بر آن احصاء شده است.
کامیاب مقدس با تاکید بر این مطلب که جهاد دانشگاهی استان کرمان در حوزه آب یک کار جدی در دست اقدام دارد، گفت: در حوزه انرژی نیز هاب انرژی را برای استان کرمان در نظر داریم زیرا معتقدیم که این استان ظرفیت و پتانسیل های لازم برای تولید، ذخیره سازی و صادرات انرژی را دارد.
وی با اشاره به فعالیت پژوهشکده سازه و زلزله جهاددانشگاهی در استان کرمان گفت: کانکس تاشو توسط محققان این پژوهشکده طراحی شده که برای مناطق زلزله زده بسیار می تواند مفید باشد و البته هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی استان کرمان در حوزه سازه های فضاکار یک برند در کشور است، گفت: مسائل اجتماعی نیز یکی از  مسائل بسیار مهم است که مورد توجه جهاد دانشگاهی است که در این زمینه دفاتر تسهیل گری ایجاد شده است.
کامیاب مقدس گفت: جهاد دانشگاهی استان کرمان اولین دفتر تسهیلگری و اولین دوره آموزشی مدیران تسهیلگری را برگزار کرده است و در اجرای این طرح موفق بوده و خروجی ها بسیار خوبی را داشته است.
وی با بیان اینکه سند توسعه ی محله ای را آماده کرده ایم و اقدامات متعددی در این محلات انجام شده است، گفت: اطلاعات بسیار جامعی از محلات در حوزه های کاربردی داشته ایم و سرماپه های اجتماعی انسانی محلات نیز شناسایی شده است .
رئیس جهاد دانشگاهی اسپتان کرمان گفت: احیای بازار قلعه محمود یک کار بسیار مهمی است و طرح جامع این محدوده باید از سوی جهاددانشگاهی تدوین شود و باید کار جامعی صورت گیرد زیرا از نظر بحث توریسم بسیار اثرگذار خواهد بود
کامیاب مقدس با بیان اینکه در حوزه مسائل اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی جای کار بسیار زیادی وجوددارد، گفت: کارهای استانداری کرمان در حوزه مسائل اجتماعی و کاهش آسیب ها مثال زدنی است.
وی با اشاره به این مطلب که آموزش های شغل محور از اهداف جهاد دانشگاهی است، تاکید کرد: بیش از ۹۰ درصد افرادی که تحت آموزش های تخصصی شغل محور قرار گرفته اند، مشغول به فعالیت شده اند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان با بیان این مطلب که در حال حاضر ۲۰ دوره شغل محور در جهاد دانشگاهی استان کرمان برگزار می شود، گفت:  در سال گذشته ۲۱ هزار نفر از سوی جهاد دانشگاهی آموزش داده شده اند که ۶۵۰ هزار نفر ساعت در این راستا آموزش داده شده اند.
کامیاب مقدس با اشاره به اینکه سعی شده در زمینه نگرش جوانان و آموزش مهارت های زندگی اقدام کنیم، گفت: به نظر می رسد که در جامعه به آموزش مهارت های زندگی کمتر توجه می شود و دوره هایی در این زمینه طراحی شده تا مهارت های شخصی را در افراد افزایش دهد.
وی گفت: بانک خون بند ناف یکی دیگر از فعالیت های جهاددانشگاهی است که برای سه سال متوالی برتر به عنوان دفتر برتر کشور در این حوزه انتخاب شده است و در حال حاضر هشت هزار نفر عضو این بانک هستند.

انتهای پیام/

بر چسب ها:
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi