پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

18:22:45 - سه شنبه 29 آذر 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استاد حوزه و دانشگاه:
جنگ امروز علیه خانواده و مبارزه با نقش مادری است/لزوم توجه زنان به سه عنصر آگاهی، اراده و ایمان
نیلچی زاده با اشاره به اینکه جنگ امروز علیه زن نیست که علیه خانواده و مبارزه با نقش مادری است؛ بر توجه زن مسلمان ایرانی به سه عنصر آگاهی، اراده و ایمان تاکید کرد.

به گزارش دانشجو آزاد: فروغ نیلچی زاده، دوشنبه(۲۸ آذر) در نشست تبیین الگوی سوم زن مسلمان ایرانی که با حضور جمعی از دانش آموختگان حوزه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها برگزار شد؛ این الگو را مستقل از نگاه مبتذل غرب و جایگاه بی هویت زن در دنیای شرق دانست.

استاد حوزه و دانشگاه نقش کلیدی حضرت زهرا سلام الله علیها در الگوی سوم برای یاری حضرت ولی عصر عجل الله تعالی در آخرالزمان را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر می خواهیم به عنوان یک انسان که در هویت زنانه نقش کلیدی و موثر در عالم هستی داشته باشیم و بدون آنکه آسیب دیده و یا آسیب زننده باشیم، باید وارد الگوی سوم شویم.

وی تصریح کرد: اغتشاشات اخیر کشور ثابت کرد شیاطین از نقش الگوی سوم زن به شدت در هراس هستند؛ افزود: اگر به بهانه حجاب، عریانی مطلق ترویج شد برای این است از زنان عفیف کارآمد که اثرگذار باشند می ترسند.

نیلچی زاده با بیان اینکه خداوند برای همه زنان عالم الگو قرار داده است؛ گفت: برای یهود همسر فرعون و خواهر و مادر حضرت موسی الگوی زنانه عفیف کارآمد قرار داد که پر از خودسازی و جامعه پردازی است؛ برای مسیحیان، حضرت مریم و  برای مسلمین حضرت فاطمه و حضرت خدیجه سلام الله علیهما تا الگوهای زنانه ای که به طور ویژه پیش چشم زنان باشد تا در بیراهه ها خود را گم نکنند‌.

وی با افزودن این مطلب که تمدن اسلامی در آخرالزمان دچار فتنه ها و ریزش های بزرگ می شود و در بزرگترین و سخت ترین کارزار، زنان شاخص سلامت و بیماری{جامعه} می شوند‌؛ به تقابل آشکار الگوهای شیطانی با الگوهای ناب اسلامی اشاره کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز شیطان تمام عیار به میدان آمده و برهنگی های عجیب و شوک آور از زنان فارسی زبان شاهد هستیم؛ با استفاده از آیه ۸۱ سوره مبارکه ص تصریح کرد: روز مرگ شیطان نزدیک است و او آخرین دست و پاها را می زند لذا حضور آگاهانه و مومنانه زنان عفیف از نان شب واجب تر است و امروز الگوگیری از حضرت زهرا سلام الله علیها یعنی اراده کردیم الگوهای مبتذل و بی هویت غرب و شرق را نپذیریم.

وی بر لزوم توجه زنان به سه عنصر آگاهی، اراده و ایمان تاکید و بیان کرد: زن مسلمان ایرانی باید اتصال هویتی، وجودی، زمانی و تمدنی به تمدن اسلامی داشته باشد که قصه امروز عجیب است و باید چاه و چاله های مسیر ظهور را پیدا کنیم و انقلاب اگر سنگ می خورد بخاطر این است که حرکت می کند و زنده است.

نیلچی زاده خاطرنشان کرد: جنگ امروز علیه خانواده است نه زنان و امروز مبارزه با نقش مادر در دستور کار دشمن است و اگر قرار است مسیرساز ظهور باشیم باید به زمانه آگاه باشیم و الا زمانه به او هجوم می آورد و باید در هویت زنانه خود به عنوان یک هویت ناب نگاه درست به مبدا و مقصد داشته باشیم تا مسیر را درست طی کنیم که این مبدا و مقصد حضرت زهرا سلام الله علیها است.

وی با اشاره به محوریت حضرت زهرا سلام الله علیها که در حدیث کساء نیز به آن اشاره شده است؛ گفت: اگر حاج قاسم خانه اش را حسینیه نه، بیت الزهرا می کند خبری هست.


انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi