پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

0:27:22 - سه شنبه 12 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جلسه هم اندیشی مبارزه با مواد مخدر با حضور سردار چناریان
جلسه هم اندیشی مبارزه با مواد مخدر، روز دوشنبه مورخ ۱۱ آبانماه ۹۴ با حضور سردار چناریان رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان، فدائی رئیس دانشگاه، اعضای هیأت رئیسه، دکتر رحمتی رئیس مرکز مشاوره و دکتر عسکری مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان برگزارشد.

به گزارش “دانشجو آزاد” جلسه هم اندیشی مبارزه با مواد مخدر، روز دوشنبه مورخ ۱۱ آبانماه ۹۴ با حضور سردار چناریان رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان، فدائی رئیس دانشگاه، اعضای هیأت رئیسه، دکتر رحمتی رئیس مرکز مشاوره و دکتر عسکری مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان برگزارشد.
در ابتدا فدائی رئیس دانشگاه، هدف از برگزاری این جلسه را پیاده‌سازی و رسیدن به اهدافی دانست که در جلسات قبل به تصویب رسیده بود.
ایشان استفاده از پتانسیل‌های دانشجویی، آموزش‌های همگانی، کارورزی‌های دانشجویی و … را از مهم‌ترین مسائلی دانست که در راستای مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه باید به آنها پرداخته شود.
دکتر بصیری، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز ضمن اشاره به این نکته که تنها استفاده از موارد انضباطی چاره‌ساز نخواهد بود، افزود: طرح‌های پژوهشی مختلفی در راستای پیشگیری از اعتیاد با همکاری مرکز مشاوره دانشگاه در حال انجام است.
اسلامی، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه نیز با طرح پرسشی باعنوان «چرا تعداد افراد مبتلا به این بلای خانمان سوز در ایران نسبت به سایر کشورهای مجاور بسیار زیاد است؟ و راه درمان آن چیست؟» پیشنهاداتی را ارائه نمود.
در ادامه سردارچناریان، رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان، ضمن تشکر و قدردانی از آقای دکتر فدائی برای برگزاری این جلسه، بیان داشت: درست است که حوزه فعالیت دانشگاه شهید باهنر کرمان مباحث و مسائل علمی می‌باشد، اما اهتمام مسئولان این دانشگاه در حوزه مبارزه با مواد مخدر ستودنی است.
سردار چناریان با اشاره به اینکه تنها یک سازمان به تنهایی نمی‌تواند با این معضل اجتماعی برخورد نماید افزود: ما در حوزه قوانین، مقررات، پروتکل‌ها و زیرساخت‌ها هیچ‌گونه مشکلی نداریم و تنها مشکل ما در حوزه اجراست.
ایشان با تأکید بر اینکه در این حوزه نیز هدف ما استفاده از ظرفیت و پتانسیل دانشگاهیان است، ادامه داد: به همین منظور ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در دو حوزه، انتظاراتی از جامعه دانشگاهی استان دارد. اول اینکه دانشگاهیان در حوزه مصون‌سازی، آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات نهایت تلاش خود را به کار گیرند و دوم باتوجه به اینکه دانشگاه شهید باهنر در منطقه شرق کشور یکی از مهمترین مراکز توانمندی در این زمینه می‌باشد، افزایش فعالیت‌های علمی در بحث مواد مخدر (شامل پایان‌نامه‌ها، مقالات، طرح‌های تحقیقاتی و …) بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

در ادامه عسکری، مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان، نیز ضمن تأکید بر این نکته که کارهای خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه صورت گرفته است، افزود: کارهای عمیقی در این حوزه در حال انجام است که متأسفانه باتوجه به کمبود بودجه به کندی در حال پیشرفت است.
نظری، معاون دانشجویی دانشگاه نیز فعالیت‌های انجام گرفته در محیط خوابگاه‌ها را خوب ارزیابی کرده و با اشاره به فعالیت‌ها و کارگاه‌ها و مشاوره‌های مختلفی که توسط مرکز مشاوره دانشگاه و همچنین دفتر نهاد رهبری در محیط خوابگاه‌ها برگزار می‌شود، افزود: بومی‌گزینی نیز در نرخ رشد مصرف مواد مخدر در سطح خوابگا‌ه ها تأثیرگذار بوده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، پرکردن اوقات فراغت دانشجویان را از مهمترین عوامل پیشگیری از اعتیاد دانشجویان دانست و با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف متناسب با سلایق دانشجویان توسط این حوزه، افزود: به استناد آمار و ارقام اعلامی از طرف حراست دانشگاه، این برنامه ها در راستای کاهش جرائم بسیار موثر بوده است. ایشان همگان را به همیاری و کمک در این حوزه فراخواند.
در پایان احتشام زاده نیز ضمن ابراز گلایه از عدم همکاری دانشگاهیان در این زمینه، کمبود بودجه را نیز یکی دیگر از دلایل عدم رغبت دانشگاهیان اعلام نمود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi