پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:33:15 - چهارشنبه 4 تیر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جلسات طرح ضیافت اندیشه بصورت کاملا آزاد برگزار می شود/شبهات مطرح می شوند
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان: به دلیل کمبود بودجه طرح ضیا فت دانشجویی در دانشگاه باهنر برگزار نمی شود.

به گزارش ” دانشجو آزاد ” ، حجت الاسلام دکتر محمد سلطان مرادی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان  در رابطه با برگزاری چهارمین دوره ی طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت : طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه شهید باهنر ویژه استادان و اعضای محترم هیئت علمی از تاریخ ۳۱ خرداد به مدت ۸ روز کاری آغاز شده است.

soltan_173874

وی ادامه داد : فلسفه اجرای طرح ضیافت  برای  اساتید و اعضای هیئت علمی بنا بر فرموده مقام معظم رهبری که فرمودند ” اساتید به مثابه فرماندهان جنگ نرم هستند و جایگاه رفیع و نقش محوری در توسعه فرهنگی و علمی کشوردارند “, تقویت ظرفیتهای فرهنگی و توانمند سازی اساتید در مباحث اخلاقی و معرفت شناسی و اندیشه سیاسی اسلام و اخلاق حرفه ای و تاریخ تمدن اسلامی است.

دکتر سلطان مرادی خاطر نشان کرد : به همین منظور شورای عالی انقلاب فرهنگی یک مصوبه در سال ۸۹  داشت که بر اساس آن اعضای هیئت علمی موظف هستند جهت گرفتن ارتقا شغلی , علاوه بر امتیازات علمی که باید کسب کنند در حیطه فرهنگی و تربیتی و اجتماعی نیز فعالیت هایی داشته باشند و امتیازاتی کسب کنند که کسب این امتیازات منوط به افزایش دانش فرهنگی و تربیتی است .

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه باهنر کرمان ادامه داد : اساتید می توانند با شرکت در این طرح و کلاسهایی با ۵  عنوان و کسب اطلاعات لازم امتیازهای فرهنگی را بدست آورند ؛ ولی شرکت اعضای هیئت علمی اجباری نیست .

وی گفت  : البته اساتیدی هم هستند که با وجود آنکه هیچ احتیاجی به شرکت در کلاسها ندارند در دوره شرکت می کنند، منجمله اساتید تمام ها که برای افزایش آگاهی و بصیرت در این دوره ها حضور پیدا می کنند.

سلطان مرادی بیان داشت : اجرای این طرح به عهده معاونین آموزشی است و وظیفه ی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری طبق قانون شورای عالی فرهنگی تنها تعیین محتوا و انتخاب اساتید است ، ولی طبق توافق انجام شده این دفتر با افتخار انجام این طرح را بر عهده گرفته است و امیدواریم همانند سالهای گذشته بخوبی برگزار شود.

این استاد دانشگاه در رابطه با میزان موفقیت سه دوره ی گذشته و تاثیر آن بر اساتید ابراز داشت :  ارزیابی دقیق از مسائل فرهنگی کار دشواری است ؛ زیرا همانند پروژهای عمرانی میزان پیشرفت کار با چشم قابل مشاهده نیست ؛ کارهای علمی و فرهنگی قابل ارزیابی دقیق و جامع نیستند؛  اما بطور کل میزان رضایتمندی اساتید ازاین طرح بالا بوده است و اظهار می کنند که دید آنها بطور کلی عوض شده است .

وی افزود : یکی از افتخارات دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری این است که خدمتگزار اجرای این طرح بوده است و به بیش از ۴۰ هزار استاد و عضو هیئت علمی در دوره های گذشته ارائه ی خدمات کرده است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه باهنر کرمان بیان داشت : جلسات طرح ضیافت اندیشه بصورت کاملا آزاد برگزار می شود و از اساتید درخواست می گردد ؛ تمامی شبهات خود در مسائل مختلف مثال مسائل ولایت فیقه و حکومت اسلامی و فلسفه علم و اسلام شناسی و … را بصورت کامل مطرح نمایند و به بحث گذارند.

دکتر سلطان مرادی ادامه داد : بنا به سخن اساتید دعوت شده به این طرح در کرمان ؛ دانشگاه شهید باهنر یکی از بهترین دانشگاه ها در اجرای این طرح ضیافت اندیشه در کشور است ، بطور مثال جناب آقای خسرو پناه رییس موسسه فلسفه و حکمت ایران عنوان کردند که میزان مشارکت اساتید دانشگاه باهنر بسیار عالی بوده است .

وی تصریح کرد : بخش دیگر در طرح ضیافت اندیشه ، فعالیتهای فرهنگی و فوق برنامه است که اهم آنها اهدا بسته فرهنگی و تشکیل جلسه ی ویژه ای در بخش تفسیر قرآن بوده است که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت ، همچنین جلسه ای تحت عنوان تاثیر ماهواره بر سبک زندگی اسلامی  با حضور اساتید و خانواده هایشان نیز بخش دیگر از برنامه های فرهنگی است.

مسئول نهاد رهبری در رابطه با برگزاری طرح ضیافت دانشجویی گفت : در اولین سال برگزاری این طرح بسیار پرشور و پرحرارت بود ؛ اما بدلیل کسری بودجه شدید دیگر قسمت دانشجویی طرح برگزار نمی شود. البته دانشگاه و نهاد رهبری از لحاظ نرم افزاری هیچ مشکلی برای برگزاری دانشجویی طرح ندارد.

 

 

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi