پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:25:48 - پنجشنبه 27 آذر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جلالی: بودجه ای برای خرید نیم فصل نداریم
مجید جلالی جایگاه خاصی در بین مربیان فوتبال ایران دارد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از “ورزش۳”  این چهره آرام و کم حاشیه نیمکت های مربیگری پس از یک سال سخت در تبریز به مجموعه آرام سایپا ملحق شده و فصلی قابل قبول را در این تیم پشت سر گذاشته است. جلالی سومین مربی ای است که با او درباره دستاوردهای نیم فصل صحبت می‌ کنیم و البته طبعا حرف های او به دلیل نگاه جامعه اش به فوتبال ایران جذاب خواهد بود.

این مصاحبه را بخوانید با این توضیح که گفت‌وگوهای ما با مربیان لیگ‌برتر ادامه خواهد داشت.

*در ابتدای فصل اهداف تان در باشگاه سایپا چه بود؟
ابتدای فصل هدف هایی را برای باشگاه سایپا ترسیم کردیم و اهداف مان را به ۳ بخش تقسیم کردیم. در هر ۳ بخش ایجاد زیرساخت های قوی برای آینده مطمئن برای سایپا مدنظرمان بود.اهداف ۳ گانه ما شامل ۱- سبک بازی،۲- چرخه تولید در مجموعه باشگاه سایپا،۳- جا افتادن فرهنگ حرفه ای در باشگاه سایپا است.در تمام ۳ بخش هدف گذاری ما در امتداد اعتلای باشگاه سایپا بوده است.

*چقدر در این ۱۷ هفته به اهداف تان نزدیک شدید؟
صد در صد به هدف مان نزدیک شدیم. ابتدای فصل ۱۴ بازیکن بزرگسال و ۱۴ بازیکن جوان در لیست مان قرار دادیم. از جمع این ۲۸ نفر فقط یک بازیکن بازی نکرده است.بازیکنان جوان در این فصل کیفیت های خوبی از خودشان نشان دادند و بازیکنان باتجربه هم با شوق زیاد برای تیم کار کردند. از نظر سبک بازی خوب کار کردیم و در بخش تولید هم فعالانه ظاهر شدیم. این اواخر بازیکنی برای تیم مان بازی کرد که ۱۷ سال سن دارد و مطمئن هستم این بازیکنان در آینده ستاره های بزرگی می شوند. وقتی فیلم بازی های این بازیکنان را می بینم ضربان قلبم تندتر می شود. این جوان ها خیلی با استعداد هستند.

*اوایل فصل فکر می کردید در جدول چندم شوید و جایگاهی که در حال حاضر دارید به تصورتان نزدیک است؟
ما در این ۱۷ هفته خوب پیش روی کردیم و به نظرم توانستیم خوب نتیجه بگیریم و جایگاهمان با توجه به برنامه ریزی مان خوب است.

*مشکل اصلی تان در نیم فصل اول از لحاظ فنی در کدام بخش بوده؟
هنوز در بخش هایی مشکل داریم و در خط حمله باید ایراداتمان را برطرف کنیم.آمار ضربات منجر به گل ما بالاست اما در زدن ضربات آخر مشکل داریم. در واقع خوب موقعیت سازی می کنیم و در گل کردن فرصت ها مشکل داریم که باید در نیم فصل دوم بهتر کار کنیم. باید این مساله از جهات مخالف آسیب شناسی شود.

*اما در خط دفاعی خوب کار کردید و جز و دو،سه تیم رکورد دار در خط دفاعی بودید..
اولویت ما رسیدگی به خط دفاعی بود و به هدف مان در این همین خصوص نزدیک شدیم. ما در کارهای دفاعی پیشرفت خوبی داشتیم و اجازه ندادیم حریفان راحت در محوطه جریمه کار کنند. این آمار در شرایط بدست آمده که در نیم فصل اول بازیکنان ما در خط دفاعی مصدوم شدند. در چند هفته بازیکنانی مانند سجاد مشکل پور، مسعود ابراهیم زاده و بابک حاتمی را در اختیار داشتیم. در واقع خط دفاعی ما جایجایی های زیادی داشت و ترکیب مدافعان ما در طول فصل تغییراتی کرد.ضمن اینکه باید بگویم ما کار دفاعی را محدود به خط دفاعی نکردیم و مهاجمان هم در کار دفاعی شرکت کردند.در واقع کار دفاعی به کل تیم سرایت کرده و همین مساله تضمین سبک بازی است.

*اوایل فصل انتقاداتی هم به دفاعی بازی کردن تیم سایپا شده بود..
به هر حال همیشه حرف و حدیث هایی وجود دارد اما ما طبق برنامه ریزی مان جلو رفتیم و همین روند را ادامه خواهیم داد.

*بازیکن ناشناخته ای در سایپا بوده که در حال حاضر از سوی تیم های دیگر خواهان داشته باشد؟
بله، قرارداد این بازیکنان جوان ۱۵ تا ۳۰ میلیون است اما بعد از چند بازی در لیگ برتر درخواست های قرارداد با رقم های ۴۰۰ میلیونی دارند اما صلاح می دانیم در سایپا بمانند.

*از بازیکنان جوانی که در این فصل بازی کردند نام می برید؟
محمد رضا اخباری، مهدی ترابی، مسیح زاهدی، وحید محمدزاده، علی علیزاده، ماهان رحمانی،علی قلی زاده و چند بازیکن دیگر در این فصل خیلی خوب بازی کردند و توانستند در لیگ برتر خودشان را جابیاندازند.

*مسائل غیرقابل پیش بینی در نیم فصل دوم چقدر کارتان تاثیر گذار بود؟
فوت پدرم تاثیرگذارترین اتفاقی بود که در این فصل برای من اتفاق افتاد. در ۳ هفته ای که کنار تیم بودم نتایج خوبی نگرفتیم و متاسفانه خودم شرایط روحی خوبی نداشتم و مسلما همین مساله در تیم هم تاثیر گذار بود.

*داوری ها برای سایپا چطور بود؟
روی هم رفته داوری ها در نیم فصل اول خوب بود. در بعضی از بازی ها داوری ها به ضرر ما بود و در بعضی جاها به نفع ما سوت زدند. عرض کردم که داوری ها نسبتا خوب بود.

*تا به حال کدام بازیکنان را به طور قطعی از دست دادید؟
مهدی سید صالحی، میلاد کرمانی و بابک حاتمی صد در صد از تیم ما جدا شدند و در نیم فصل دوم همراه ما نیستند.

*وضعیت جدایی کاوه رضایی به کجا رسید؟
من با جدایی کاوه رضایی از سایپا مخالف هستم اما وضعیت او بین باشگاه و خودش است. باشگاه به این بازیکن اعلام کرده قراردادش را تمدید کند و نمی خواهند اتفاقی که در مورد شهباز زاده افتاد باز هم برای کاوه رضایی تکرار شود. اما حالا که او قراردادش را تمدید نکرده باشگاه قصد دارد او را در نیم فصل بفروشد. باشگاه و رضایی خودشان باید به توافق برسند وگرنه من این بازیکن را می خواهم.

*برای جایگزینی و تقویت تیم در نیم فصل دوم چه برنامه ای دارید؟
باشگاه برای جایگزینی در نیم فصل دوم بودجه ای در نظر گرفته نشده است. به خاطر سیاست گذاری هایی که در خصوص استفاده از بازیکنان تیم های پایه وجود دارد می خواهیم از یک سری جوان ها استفاده کنیم که در تیم خودمان و تیم های دیگر هستند.

*تیم های دیگری هم مانند راه آهن در این فصل جوان گرایی کردند اما این کار بهایی دارد. به نظرتان این مساله در فوتبال ما جواب می دهد؟
این تیم ها در جهت سازندگی فوتبال ما تلاش می کنند و باید از مربیانی که شجاعت میدان دادن به جوان ها را دارند تقدیر شود. باید از مربیان حمایت کنیم البته یک سری از قوانین ضد فوتبال است که سربازی هم از جمله این مسائل است. من در هیات مدیره هم این مساله را مطرح کردم که مهم ترین چالش در فوتبال سربازی است و بابت این موضوع غرامت دادیم. واقعا این قوانین منصفانه نیست که یک بازیکن ساخته و پرداخته شود و بعد هم در یک تیم نظامی بازی کند.

*برای حل این مشکل شما چه پیشنهادی دادید؟
مجموعه باشگاهها باید در گردش کار قرار بگیرند و فدراسیون و مراجع ذی صلاح هم کمک کنند. اگر بخواهیم سازندگی انجام دهیم و به فوتبال آینده بها دهیم نمی توانیم چون قوانین سربازی با این کار مغایرت دارد. این حرف را کسی می زند که در فوتبال صاحب تجربه و کاملا این مشکلات را لمس کرده و مشکلی که برای این بازیکنان بوجود آمده حاصل این قانون غلط است.

*به هر حال این بازیکنان باید خدمت سربازی را بگذرانند.
ما هم قبلا فوتبال بازی می کردیم وباید بگویم خدمت سربازی جزو وظایف یک بازیکن است. چرا این بازیکنان باید به تیم های نظامی بروند. من هم در یگان ژاندارمری بودم و در باشگاه خودم هم فوتبال بازی می کردم. نمی توان بازیکنی را سال ها ساخت و کار سازندگی را انجام داد و آخر هم حق استفاده از این بازیکن را نداشت.

*در مشکلی که برای بازیکنان سرباز بوجود آمده این بازیکنان چقدر مقصر بودند؟
ما نمی توانیم این بازیکنان را کاملا مبرا کنیم چون یک سری اتفاقات و تخلفات انجام شده است. من مراحل قانونی را نمی دانم اما این مشکلات تبعات کارهای اشتباه بوده و اینکه بازیکنان مجبور بودند حتما در تیم های نظامی بازی کنند. باشگاهها سالها هزینه و سرمایه گذاری می کنند اما حق استفاده از سرمایه گذاری شان را ندارند. باید به سرمایه و آینده هم نگاه کرد. این ماجرا پیچیده به نظر می رسد و نمی توانیم یک طرف نظر داد.

*در این فصل در تیم های دیگر هم بازیکنان جوانی بودند که نظر شما را جلب کنند؟
خوشبختانه موجی در فوتبال ما راه افتاده که تیم ها بیشتر از بازیکنان جوان استفاده می کنند. در تیم های تراکتور، نفت،راه آهن و تیم خودمان سایپا بازیکنان خوبی دیدم که این مساله را به فال نیک می گیرم.

*در روز چند ساعت برای تیم وقت می گذارید؟
بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت برای تیم وقت می گذارم و می توانید از همکارانم بپرسید. از ساعت ۸،۹ صبح در باشگاه هستم و کارهایی که مربوط به مربی گری ام می شود را انجام می دهم. ساعت ۸،۹ صبح هم از باشگاه می روم. سالها این روش کار من بوده و برای هدف هایم وقت می گذارم.

*بهترین خاطره در نیم فصل اول ؟
بازی با پرسپولیس خیلی خوب بود و تیم مان تنظیم شده کار کرد. بازی با پدیده هم خیلی با اقتادر کار کردیم و مزد زحمات مان را گرفتیم.

*شایعه شده حامد فلاح زاده در لیست مازاد سایپا قرار گرفته؟
ما ۳ دروازه بان در لیست مان داریم. حامد فلاح زاده ،محمدرضا اخباری و منادی دروازه بانان ما هستند . منادی متولد سال ۷۵ است و اخباری هم جزو زیز ۲۱ سال محسوب می شود. فلاح زاده در لیست ما نیست اما او موقعیت خودش به عنوان دروازه بان اول را از دست داد و اخباری خودش را نشان داد و دروازه بان اول ما شد. فلاح زاده هنوز فرصت دارد خودش را به سطح ایده آل برساند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi