پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

19:35:29 - سه شنبه 29 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جعفر‌پور: با برگزاری کرسی‌های قرآنی، تدبر در قرآن را گسترش دهید/ برگزیدگان جشنواره‌ها به عنوان نخبه‌ قرآنی معرفی خواهند شد
رئیس اداره دینی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تا می‌توانید تلاش کنید با ایجاد کانون‌های قرآنی، کلاسهای قرآنی و کرسی‌های قرآنی، تدبر در قرآن را گسترش دهید.

به گزارش “دانشجو آزاد ” جعفر‌پور روز گذشته در اختتامیه‌ سی امین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان منطقه ۵ کشور در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان در مورد فعالیت‌های قرآنی گفت: باید یک نظام سازی قرآنی داشته باشیم.

رئیس اداره دینی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به آیه بیستم سوره ال عمران بیان داشت: این آیه را اگر جزء به جزء معنی کنیم می‌توان دریافت که؛ (اصبروا) صبر و استقامت پیشه کنید که تأکید به صبر و استقامت قلبی و این صبر را و استقامت بیرونی داشته باشید و با هم رابطه داشته باشید یعنی شبکه سازی کنید.

وی ادامه داد: علاوه بر آنکه قلبی مقاومت می‌کنید و تلاش می‌کنید جمعی این ارتباط را با هم داشته باشید همه این‌ها را که انجام دادید یعنی صبرجمعی و استقامت جمعی و شبکه سازی در این مسیر تقوا هم داشته باشید؛ اگر همه این‌ها را انجام دادید لعلکم تفلحون قطعاَ به سمت رستگاری پیش می‌روید.

جعفر‌پور با اشاره به اینکه باید تا می‌توان در حوزه‌ی قرآت فعالیت کرد، تصریح کرد: انتظار ما هم همین است یعنی شما در حوزه قرآن تا می‌توانید تلاش کنید با ایجاد کانون‌های قرآنی، کلاسهای قرآنی و کرسی‌های قرآنی، تدبر در قرآن را گسترش دهید فقط در حوزه‌ی این جشنواره که برگزیده شوید بسنده نکنید؛ بلکه باید تلاش کنید که شبکه‌ای با همه‌ی کشور در ارتباط باشید و ثمرات این جشنواره در اینجا نماند و آغاز یک راه باشد.

رئیس اداره دینی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: این جشنواره در منطقه ۵ کشوری برگزار می‌شود، دانشگاه شهید بهشتی در منطقه یک دانشگاه لرستان در منطقه ۲ دانشگاه گلستان در منطقه‌ی ۳ دانشگاه یزد در منطقه ۴ و دانشگاه کرمان در منطقه ۵ و برگزیدگان این مناطق به مرحله کشوری دانشگاه‌های علوم که در ۷ و ۸ شهریور ماه در استان کردستان برگزار خواهد شد راه پیدا می‌کنند و برگزیدگان دانشگاه دولتی برای سطح ملی در آبان ماه در دانشگاه علوم وحدیث به رقابت می‌پردازند.

وی در پایان گفت: آیین نامه‌ای توسط رئیس جمهور ابلاغ شده است که برگزیدگان مسابقات ملی به عنوان نخبه‌ی قرآنی معرفی بشوند و از مزایای نخبگی استفاده داشته باشند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi