پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:32:52 - یکشنبه 25 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جشنواره ملی مهارتی امیرکبیر بنیانگذاری شد
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی از بنیانگذاری جشنواره مهارتی امیرکبیر در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا، دکتر محمد اخباری روز یکشنبه در افتتاحیه نخستین جشنواره ملی اختراعات و افتخارات دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: تا کنون جشنواره های متعدد استانی در زمینه های مختلف مهارتی و کاربردی برگزار می شد اما نتیجه لازم به دست نمی آمد از این رو بر آن شدیم تا این جشنواره ها را در قالب یک جشنواره واحد مهارتی تجمیع و پیگیری کنیم. 
وی افزود: پیشنهاد تاسیس جشنواره مهارتی امیرکبیر از طرف ما به معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ارایه شده و مورد موافقت قرار گرفته است که پس از تصویب نهایی در وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت سالیانه و در سطح ملی برگزار خواهد شد. 
وی عملیاتی و اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی را از اهداف اصلی برگزاری جشنواره اختراعات و ابتکارات دانشگاه جامع علمی و کاربردی برشمرد و گفت: این رویداد علمی کاربردی فرصت مغتنمی است برای توانمندسازی و مهارت آموزی بیشتر دانشجویان مبتکر و مخترع و زمینه ای برای بروز خلاقیت های آنها به شمار می آید. 
اخباری توسعه مهارت و کارآفرینی را مهم ترین وظیفه دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد و گفت: اگر دانشگاه علمی کاربردی به عنوان تنها دانشگاه تقاضا محور کشور نتواند در عرصه مهارت و کارآفرینی نقش آفرینی کند نمی توان به توسعه فرهنگ خلاقیت و کارآفرینی و تبدیل آن به دغدغه مسوولان امید چندانی داشت. 
وی تاکید کرد: ما باید گرفتن مدرک را به گرفتن صلاحیت حرفه ای تبدیل کنیم و از مدرک گرایی که در کشور به حد اعلای خود رسیده است بپرهیزیم. 
وی میزان اشتغال در فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی را حدود ۷۸ درصد اعلام کرد و گفت: این رقم راضی کننده نیست و باید حداقل ۹۸ درصد فارغ التحصیلان ما به شغل های مناسب و پایدار دست پیدا کنند. 
وی همچنین بر لزوم ارتقای کیفیت در مراکز هزارگانه دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد و آن را لازمه توسعه مهارت و کارآفرینی در این مجموعه دانشگاهی دانست. 
اخباری خطاب به روسای مراکز علمی کاربردی حاضر در این جشنواره تصریح کرد: بحث رتبه بندی که اخیرا در دانشگاه جامع علمی کاربردی آغاز شده است را به صورت جدی دنبال می کنیم و مراکز برای قرار گرفتن در رتبه های بالاتر باید کیفیت خدمات خود را ارتقا دهند. 
اولین جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و روسای مراکز و دانشجویان علمی کاربردی در محل برج میلاد در حال برگزاری است این جشنواره تا ۲۷ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi